Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 14.04.2015 20:52 Publikacja: 14.04.2015 19:34
Ole Olsen robi wszystko, by jego sposób budowania torów pozostał tajemnicą
Foto: Fotorzepa/Piotr Nowak
Grand Prix Polski w Warszawie w sobotę o godz. 18 (Canal+ Sport). Jeszcze się nie odbyła, a już przeszła do historii. Jako pierwsze zawody w Polsce zostanie rozegrana na torze jednorazowego użytku. Jego budowa to najbardziej skomplikowana część organizacji pierwszej w tym sezonie rundy GP.
Od toru czasem zależy więcej niż od żużlowców. Nawet najlepsi zawodnicy niewiele zdziałają, gdy nawierzchnia jest źle przygotowana. To od jej jakości zależy, czy kibice śledzą wyścigi z wypiekami na twarzy, czy ziewają, wachlując się programami. Dlatego toru na prestiżowe zawody w Warszawie nie mogła przygotowywać osoba przypadkowa. Wybór toromistrza był oczywisty – Ole Olsen.
Przed laty Duńczyk był znakomitym żużlowcem. Trzykrotnie zdobywał mistrzostwo świata (1971, 1975 i 1978). Po zakończeniu kariery wybrał drogę dość nietypową. Nie został trenerem czy ekspertem telewizyjnym jak jego koledzy. Postanowił budować tory.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Biografia sztangistki Agaty Wróbel to opowieść, której ciężar przygniata od pierwszego zdania.
Kamena Rally Team ogłosił start w Rajdzie Dakar Classic 2026. Zespół w składzie: Tomasz Białkowski (kierowca), D...
Sebastian Kawa – wybitny polski szybownik, legendarna postać tego sportu – zdobył w węgierskiej Bekescsabie kole...
Polak Mateusz Malina zdobył dwa złote medale na 12. Światowych Igrzysk Sportowych w chińskim Chengdu.
Zuzanna Cieślar przegrała w finale mistrzostw świata z szablistką, która wzięła udział w imprezie tylko dlatego,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas