Liga na lodzie

Wciąż bez sponsora. Era poinformowała, że nie prowadzi rozmów z Ekstraklasą SA. Polskie kluby wcześniej zrezygnowały z oferty Orange, co teraz może się okazać błędem.

Aktualizacja: 13.01.2009 08:45 Publikacja: 13.01.2009 03:44

Orange po odrzuceniu propozycji przez Ekstraklasę nie przestał interesować się polską ligą

Orange po odrzuceniu propozycji przez Ekstraklasę nie przestał interesować się polską ligą

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

– Według mojej wiedzy nadal toczą się rozmowy z trzema kontrahentami – mówi rzecznik prasowy Ekstraklasy Adrian Skubis. Dyrektor zarządzający Bogdan Basałaj, który pracując w Wiśle Kraków, podpisał z Erą najwyższy kontrakt na sponsorowanie klubu piłkarskiego, odmawia komentarza. Prezes Ekstraklasy Andrzej Rusko nie odbiera telefonu.

Polska liga czyszczona z korupcji i ciesząca się coraz większą popularnością miała być tak łakomym kąskiem dla sponsorów, że latem ubiegłego roku kluby zrezygnowały z oferty przedłużenia umowy z Orange.

Uznały, że umowa była nieatrakcyjna, bo poza niewiele większymi pieniędzmi niż w poprzednich latach ich przyznanie obwarowane było warunkami trudnymi do spełnienia. Orange twierdzi, że proponował 45 milionów złotych, Ekstraklasa – że gwarantowane było tylko 70 procent tej kwoty, a reszta uzależniona była na przykład od frekwencji na stadionach.

Andrzej Rusko na łamach „Rz” 30 grudnia mówił, że pertraktacje z zainteresowanymi firmami mogą sprawić, że kluby zarobią nawet dwa razy więcej niż w zeszłym sezonie. Nie potwierdzał, że najpoważniejsze rozmowy prowadzone są z Erą, która w maju miała się zamienić w T-Mobile, i chciała, by zostało to odpowiednio nagłośnione. Pieniądze mogą się jednak okazać tylko wirtualne, a odrzucenie oferty Orange – błędem.

Wczoraj Andrzej Pomarański z biura prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej powiedział „Rz”:

– PTC nie prowadzi obecnie rozmów z Ekstraklasą na temat sponsoringu. Według naszych informacji wiadomość ta zaskoczyła Ekstraklasę, a Rusko w przyszłym tygodniu chce się spotkać z przedstawicielami Ery i wszystko wyjaśnić.

O tym, że rozmowy trwały, a Era była zainteresowana inwestycją w polski futbol, w kuluarach mówiło się od kilku miesięcy. Co doprowadziło do zerwania negocjacji, oficjalnie nie wiadomo. Wczoraj Era poinformowała także o zakończeniu współpracy z żeglarzami Mateuszem Kusznierewiczem i Dominikiem Życkim – mistrzami świata w klasie Star.

Na początku grudnia ubiegłego roku Hamid Akhavan, członek zarządu Deutsche Telekom, w wewnętrznych rozmowach z pracownikami PTC miał potwierdzić, że marka T-Mobile zostanie wprowadzona na polski rynek do połowy 2009 roku. Później okazało się, że operacja może zająć znacznie więcej czasu. Plany może pokrzyżować spór między udziałowcami – Deutsche Telekom i Vivendi, który trwa od kilku lat. Vivendi uważa się za większościowego udziałowca i nie wyobraża sobie przeprowadzenia zmiany marki Era na inną.

Według ludzi z branży marketingu sportowego twierdzenie, że dwie inne firmy zainteresowane są rolą sponsora tytularnego ligi, jest albo blefem prezesa Ruski, albo Ekstraklasa pertraktuje jeszcze z którymś z browarów lub koncernem paliwowym.

Orange oferty nie ponowi. Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy TP, zapewnia „Rz”, że jego firma od pół roku nie prowadzi żadnych rozmów z Ekstraklasą. O tym, że liga miałaby się zwrócić do jego firmy z prośbą o ponowne negocjacje, nie chce rozmawiać.

– To hipoteza. Nasza oferta nie była dla drugiej strony interesująca i od tamtej pory panuje cisza – mówi.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora [mail=m.kolodziejczyk@rp.pl]m.kolodziejczyk@rp.pl[/mail]

– Według mojej wiedzy nadal toczą się rozmowy z trzema kontrahentami – mówi rzecznik prasowy Ekstraklasy Adrian Skubis. Dyrektor zarządzający Bogdan Basałaj, który pracując w Wiśle Kraków, podpisał z Erą najwyższy kontrakt na sponsorowanie klubu piłkarskiego, odmawia komentarza. Prezes Ekstraklasy Andrzej Rusko nie odbiera telefonu.

Polska liga czyszczona z korupcji i ciesząca się coraz większą popularnością miała być tak łakomym kąskiem dla sponsorów, że latem ubiegłego roku kluby zrezygnowały z oferty przedłużenia umowy z Orange.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Piłka nożna
Reprezentacja Polski. Najbrzydsza drużyna w Europie
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Piłka nożna
Stefan Szczepłek: Polska - Malta. Sto minut nudów
Piłka nożna
Polska - Malta 2:0. Punkty są, zachwytu brak
Piłka nożna
Holandia rywalem Polski w walce o mundial. Nie kryją zadowolenia
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Piłka nożna
Hiszpania w półfinale Ligi Narodów, Holandia zagra o mundial z Polską
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście