W specjalnie zwołanej z tej okazji konferencji prasowej poza gospodarzem - prezesem PKOl Radosławem Piesiewiczem, uczestniczył Kamil Bortniczuk - minister sportu i turystyki, Andrzej Śliwka - podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych, Adam Korol - wiceprezes PKOl, Anna Rulkiewicz - prezes zarządu Grupy Lux Med, Piotr Dulnik - prezes Suzuki Motor Poland oraz Piotr Sobota - przedstawiciel marki Ball.
Jednym z pierwszych punktów programu było ogłoszenie przekształcenie Fundacji Olimpijskiej w Fundację Polskiego Sportu. Jej prezesem został Adam Korol, a pierwszymi Partnerami firmy: Suzuki Motor Poland oraz Morwa - dystrybutor prestiżowych marek zegarków, w tym marki Ball.
Czytaj więcej
Trzecia edycja imprezy była lepsza sportowo, ale nie zyskała blasku. Kosztowała pół miliarda złotych, a okazała się wydarzeniem lokalnym.
- Po raz pierwszy w nowej roli mogę pogratulować Wam sukcesów osiągniętych podczas Igrzysk Europejskich. Bardzo się cieszę, że oczy całej sportowej Europy były przez ostatnie dni zwrócone na Polskę i bardzo się cieszę, że to Wy byliście ich bohaterami zdobywając medale każdego dnia. Znajdujemy się w Polskim Komitecie Olimpijskim, który w ostatnim czasie przeszedł wiele zmian. Cieszę się, że i ja jestem ich częścią. Pod przewodnictwem Radosława Piesiewicza tworzymy nowy PKOl, taki, jakim zawsze chcieliśmy żeby był. Moim celem jako sportowca było zdobycie złotego medalu olimpijskiego i ten cel osiągnąłem. Teraz, będąc z drugiej strony, chciałbym, aby inni polscy sportowcy mogli być dumni, że są członkami Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Ten cel udało się właśnie zrealizować. Od dziś będąc prezesem Fundacji Polskiego Sportu dołożę wszelkich starań, żeby odpowiednio Was za to wynagradzać. Chciałbym z dumą ogłosić dwóch pierwszych partnerów Fundacji - firmę Suzuki Motor Poland i markę szwajcarskich zegarków Ball - zakomunikował Prezes Fundacji Polskiego Sportu Adam Korol, Wiceprezes PKOl i Prezes Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich.
Suzuki Motor Poland, producent samochodów osobowych, motocykli oraz silników zaburtowych, prowadzi strategię marketingową, w której wiodące miejsce zajmuje sport. Dzięki zaangażowaniu pana prezesa Piotra Dulnika, Suzuki od wielu lat współpracuje z reprezentacjami, klubami, ligami oraz związkami sportowymi w Polsce. Firma jest m.in. sponsorem głównym reprezentacji Polski w koszykówce, koszykarskiej ekstraklasy, Oficjalnym partnerem reprezentacji szczypiornistów, a także ekstraklasy w piłce ręcznej. W ramach sponsoringu polskiego boksu współorganizuje gale Suzuki Boxing Night i wspiera młodych sportowców z pięściarskiej reprezentacji kraju. Suzuki to również główny sponsor klubu piłkarskiego Korona Kielce i właściciel praw do nazwy kieleckiego stadionu - Suzuki Arena, a także Motoryzacyjny Partner Pierwszej Ligi Piłkarskiej.