Lord Coe zaczyna urzędowanie od podróży służbowych do krajów należących do Międzynarodowego Stowarzyszenie Federacji Lekkoatletycznych. Zaczął od Indii, między innymi dlatego, że w tym kraju mieszkał do 10 roku życia, bo w Delhi urodziła się jego mama, no i dziadek dwukrotnego mistrza olimpijskiego na 1500 m był Hindusem.
Powrót sentymentalny był jednak w bardzo dalekim tle wizyty działacza w Indiach. Sebastian Coe pojechał do Indii z pierwszą wizytą oficjalną jako przewodniczący IAAF (poprzednim razem był w tym kraju w 2010 roku podczas Igrzysk Wspólnoty Brytyjskiej), aby w New Delhi podpisać list intencyjny z lokalnymi działaczami w sprawie stworzenia narodowego centrum doskonalenia lekkoatletycznego przy stadionie im. Jawahara Lala Nehru oraz, przede wszystkim, aby przedstawić nowe idee rozwoju lekkoatletyki.
Pierwszy pomysł brzmi ciekawie: wzorowana na indyjskiej lidze krykietowej (Indian Premier League – IPL) światowa liga lekkoatletyczna. W Indiach podobne ligi funkcjonują także w innych sportach (choćby w tenisie, w którym istnieje od paru lat grająca w grudniu, po sezonie ATP i WTA, liga kilku miast azjatyckich), ale ta od krykieta odniosła najbardziej znaczący sukces biznesowy i marketingowy. IPL ściągnęła do rozgrywek klubowych najlepszych krykiecistów świata, zainteresowała stacje telewizyjne, generuje solidne zyski.
Wersja lekkoatletyczna jest następująca: duże znane miasta (nie tylko w Indiach), najlepiej stolice krajów, tworzą drużyny lekkoatletyczne ze sportowcami klasy Usaina Bolta i Davida Rudishy, jako gwiazdami, nadającymi odpowiedni rozgłos sprawie. Każdą ekipę obowiązywać ma limit budżetowy, by całe składy miały podobną siłę i mityngi przynosiły emocje równej rywalizacji.
Podstawą organizacji rozgrywek jest pozyskanie sponsorów, którzy za pośrednictwem organizatorów z IAAF, wedle chęci mogą do swych drużyn kontraktować w ramach limitu ("salary cap") sławy bieżni, skoczni i rzutni. Jeśli pomysł by się przyjął, to, zdaniem Coe, byłby także skutecznym sposobem na przeżycie przez lekką atletykę zakończenia kariery przez Bolta – dziś główną postać i najcenniejszy walor marketingowy królowej sportu.