Reklama

Piłkarze za głupi i za słabi

We Włoszech znów futbolowa korupcja. Prezes Catanii, kupując mecze, uratował klub przed spadkiem z drugiej ligi

Aktualizacja: 25.06.2015 09:08 Publikacja: 24.06.2015 17:33

Antonino Pulvirenti, prezes sycylijskiej Catanii (na zdjęciu po prawej)

Antonino Pulvirenti, prezes sycylijskiej Catanii (na zdjęciu po prawej)

Foto: AFP

Korespondencja z Rzymu

Antonino Pulvirenti, prezes sycylijskiej Catanii, jest z wykształcenia księgowym i ma smykałkę do interesów. Był właścicielem tanich linii lotniczych, posiada supermarkety i hotele. Dziewięć lat temu wybrano go na przedsiębiorcę roku na Sycylii. Catanię grającą w Serie B kupił w 2004 roku od Luciano Gaucciego, który przed włoskim wymiarem sprawiedliwości schronił się w Dominikanie (wrócił do Włoch w 2009 r., gdy objęła go amnestia).

Dwa lata później klub awansował do Serie A, gdzie grał przez osiem sezonów pod okiem trenerów o wielkich nazwiskach, jak: Sinisa Mihailović, Vincenzo Montella, Walter Zenga, Diego Simeone. Jednak w ubiegłym sezonie Catania spadła do Serie B, a na wiosnę w oczy zajrzało klubowi widmo spadku do III ligi. W marcu prezes zaczął otrzymywać anonimowe pogróżki od kibiców. Zgłosił sprawę na policję i to go zgubiło.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Piłka nożna
W niedzielę Real – Barcelona. Madryt czeka na rock and rolla
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Piłka nożna
Liga Konferencji. Kompromitacja mistrzów Polski na Gibraltarze
Piłka nożna
Liga Konferencji. Legia łapie oddech, Jagiellonia wraca z tarczą
Piłka nożna
Real bezbłędny w Lidze Mistrzów, czas na El Clasico
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Piłka nożna
Liga Mistrzów. Sześć goli Barcelony, Szczęsny ratował ją już w 18. sekundzie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama