Reklama

Formuła 1. Mistrzów czeka mnóstwo pracy

W ostatni weekend marca rusza rekordowo długi, liczący aż 23 rundy, sezon F1 poprzedzony najkrótszymi zimowymi testami. Zespoły miały do dyspozycji tylko trzy dni na torze.

Publikacja: 18.03.2021 21:00

Za kierownicą Lewis Hamilton

Za kierownicą Lewis Hamilton

Foto: AFP

Przygotowania odbywały się w Bahrajnie, czyli na tym samym obiekcie, gdzie dojdzie do pierwszej walki o punkty. Wyciąganie jednoznacznych wniosków na podstawie najlepszych czasów okrążeń jest ryzykowne i nawet sami bohaterowie nie podejmują się zgadywać, jaki będzie układ sił.

Teoretycznie nie powinien się zmienić, bo samochody są w dużej mierze oparte na zeszłorocznych konstrukcjach. By nie obciążać nadmiernie budżetów, postanowiono „zamrozić" auta, pozostawiając każdej ekipie możliwość przeprojektowania tylko jednego obszaru, np. tylnego zawieszenia, nosa czy obudowy skrzyni biegów. Wolno rozwijać jedynie elementy aerodynamiczne, a pewne modyfikacje podłogi, dyfuzora i wlotów powietrza do tylnych hamulców zostały wręcz narzucone. Twórcy przepisów chcieli zmniejszyć osiągi samochodów, ale inżynierowie już zapowiadają, że w trakcie sezonu odrobią utracone 10 proc. docisku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
żużel
Bartosz Zmarzlik po raz szósty. O wygranej w Grand Prix 2025 zdecydował finał finałów
Moto
Kangur ściga F-16
żużel
Brady Kurtz wygrywa Grand Prix we Wrocławiu. Kosmiczny wyścig o mistrzostwo świata
żużel
PGE Ekstraliga. Kto pojedzie w finale z wielkim faworytem?
żużel
Będzie więcej Polaków w Grand Prix. Kubera i Woryna z awansem
Reklama
Reklama