To nie jest zwykły podręcznik gry, powstały ze sportowego zapału. Autor, odkrywszy i rozwinąwszy pasję do golfa (także dochodząc do pozycji kapitana Królewskiego Klubu Golfowego w Wilanowie), zauważył interesującą zbieżność między starym szkockim sportem i dobrymi praktykami zarządzania.
Odkrycie skłoniło go wybrania osiemnastu cennych cech golfa, które są równie znaczące w biznesie i postanowił rzetelnie je opisać i skomentować, dając czytelnikom jasną podpowiedź: zajmijcie się golfem, także dlatego, że wam pomoże dobrze prowadzić biznes, jeśli go macie lub zamierzacie mieć.
Do wsparcia tego pomysłu poprosił trójkę ekspertów, którzy wzbogacili przekaz o właściwe swemu doświadczeniu i wiedzy argumenty. W tej trójce jest pani dr Irena Eris, założycielka Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris (także znana promotorka kobiecego golfa), która prezentuje w książce praktyczno-biznesowy punkt widzenia.
Jest Andrzej Person, senator RP dwóch kandencji, prezes honorowy Polskiego Związku Golfa, od lat niestrudzony propagator dyscypliny, potrafiący o niej mówić z uczuciem w każdych okolicznościach. Jest też Jacek Person, członek PGA Polska, kompetetny instruktor i komentator golfa, który patrzy na tę grę przede wszystkim okiem sportowego profesjonalisty.
Po krótkim wstępie i słowniczku właściwych dyscypinie wyrażeń (angielski język golfowy nie jest silnie zbieżny z angielskim jako takim, polskie tłumaczenia też niekiedy są niełatwe) spotykamy się zatem z główną treścią: osiemnastoma cechami, które z gry w golfa robią doskonały trening menedżera.