WTA zmienia logo. Piękne idee, w tle walka o duże pieniądze

WTA zmieniła logo. W akcję promocji nowego znaku włączyły się m.in. Iga Świątek, i Magdalena Fręch. Modernizacja marki ma zwiększyć wpływ organizacji „w świecie sportu i rozrywki”.

Publikacja: 28.02.2025 12:13

W akcję promocji nowego logo WTA włączyła się m.in. Iga Świątek

W akcję promocji nowego logo WTA włączyła się m.in. Iga Świątek

Foto: REUTERS/Amr Alfiky

Nowe logo jest większe, a dominującym kolorem WTA stała się zieleń. Przedstawiciele organizacji mówią, że znak został stworzony z „myślą o przyszłości”. „To nie jest tylko kort tenisowy. To nasza scena, by zjednoczyć świat” – podsumowuje swoje długofalowe intencje federacja zarządzająca kobiecym tenisem. Hasło #Rallytheworld to oficjalne hasło kampanii promującej zmianę.

W akcję promocji włączyły się największe gwiazdy tenisa kobiet. Jest Iga Świątek, Aryna Sabalenka, Coco Gauff, Jasmine Paolini, czyli zawodniczki z czołówki singlowego rankingu, ale są też najlepsze deblistki. Filmik z akcji umieściła również na swoim profilu Magdalena Fręch. „Walczę, aby inspirować nowe zawodniczki i dzieci” – napisała Polka.

Wykorzystać popularność gwiazd kobiecego tenisa

- Jesteśmy w punkcie zwrotnym, w którym mamy okazję naprawdę wzmocnić i podnieść naszą globalną tożsamość – mówi o kulisach akcji w „New York Times” Marina Storti, dyrektor generalna WTA Ventures. - Chodzi nam o bycie w awangardzie kultury - dodaje.

Czytaj więcej

Co się dzieje z Igą Świątek? Tenis ma swoje tajemnice

W oficjalnym komunikacie Portia Archer, szefowa WTA. tłumaczy, że organizacja chce wykorzystać globalny zasięg tenisa kobiet i w związku z tym zamierza zaprezentować WTA jako globalną markę w świecie sportu i rozrywki. Mówi też o „zdobywaniu świata” i „przełamywaniu kolejnych barier”.

Obie panie przytoczyły przykłady, że tenisistki od dłuższego czasu odgrywają główną rolę w światowym sporcie i coraz śmielej przenikają do świata kultury i biznesu. Tenis kobiet był promowany w filmie „Challengers” z udziałem gwiazdy Zendayi i serialu znanego z platformy „Netflix” „Emily w Paryżu”. Zawodniczki pojawiają się na okładkach największych magazynów, nie tylko tych związanych z modą jak „Vogue”, ale także prestiżowych „Times” i „Forbes”.

Oficjalna premiera nowego logo wraz z przedstawieniem nowej polityki WTA odbędzie się przed rozpoczynającym się w przyszłym tygodniu turniejem w Indian Wells. W konferencji będzie uczestniczyć najlepsza obecnie tenisistka na świecie Aryna Sabalenka.

Większe zainteresowanie, więcej pieniędzy

Kontekst tej zmiany jest oczywisty. WTA zamierza lepiej wykorzystać potencjał zawodniczek, z których aż 11 znajduje się w Top 20 najlepiej zarabiających sportsmenek na świecie. Chce też zdobyć więcej pieniędzy, również przez przyciągnięcie widzów do dyscypliny.

Nieprzypadkowo organizacja podała statystyki, które dowodzą rosnącego zainteresowania tenisem kobiecym. W ubiegłym roku WTA sprzedało o 15 procent więcej biletów niż w 2023 roku, o 25 procent wzrosła liczba obserwujących organizację na platformach społecznościowych, a o 10 procent wzrosła widownia transmisji w telewizji i na platformach streamingowych, do rekordowych 1,1 miliarda osób.

WTA cały czas prowadzi rozmowy z ATP o połączeniu sił. W Wielkich Szlemach już dawno nastąpiło wyrównanie płac w turniejach panów i pań, a w pozostałych imprezach ma do tego dojść w najbliższych latach. Wspólne działanie w innych obszarach mogłoby pomóc WTA, które musi się jeszcze wiele od ATP nauczyć.

Wielki problem z turniejem w Arabii Saudyjskiej

Rekordową nagrodę za zwycięstwo w WTA Finals otrzymała Coco Gauff. Amerykanka zarobiła 4,8 miliona dolarów. Turniej odbył się w Rijadzie i z tym WTA ma spory problem. Wiele organizacji walczących o prawa człowieka i kilka znanych w przeszłości tenisistek krytykuje wybór gospodarza Mastersa.

Arabia Saudyjska znajduje się na samym końcu w przestrzeganiu praw kobiet, choć organizując ten turniej robi wszystko, aby przedstawić się w lepszym świetle. Dyrektorem WTA Finals jest Gabrine Muguruza, a przedstawicielka rodzimej federacji aktywnie włączyła się w promocję imprezy.

Organizacja turnieju w tym kraju nie współgra z ideami, które chce propagować WTA, ale doskonale pasuje do rzeczywistych intencji organizacji, również tych związanych ze zmianą logo, aby ostatecznie więcej zarabiać.

Nowe logo jest większe, a dominującym kolorem WTA stała się zieleń. Przedstawiciele organizacji mówią, że znak został stworzony z „myślą o przyszłości”. „To nie jest tylko kort tenisowy. To nasza scena, by zjednoczyć świat” – podsumowuje swoje długofalowe intencje federacja zarządzająca kobiecym tenisem. Hasło #Rallytheworld to oficjalne hasło kampanii promującej zmianę.

W akcję promocji włączyły się największe gwiazdy tenisa kobiet. Jest Iga Świątek, Aryna Sabalenka, Coco Gauff, Jasmine Paolini, czyli zawodniczki z czołówki singlowego rankingu, ale są też najlepsze deblistki. Filmik z akcji umieściła również na swoim profilu Magdalena Fręch. „Walczę, aby inspirować nowe zawodniczki i dzieci” – napisała Polka.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Tenis
Kulisy tenisowej ugody. Jak Jannik Sinner porozumiał się z WADA
Tenis
WTA w Dubaju. Zwycięstwo 17-letniej Rosjanki. Kim jest Mirra Andriejewa?
Tenis
Co się dzieje z Igą Świątek? Tenis ma swoje tajemnice
Tenis
Iga Świątek podzieliła w Dubaju los faworytek. Przegrała z 17-letnią Rosjanką
Tenis
Iga Świątek bez litości. Polka jest już w ćwierćfinale WTA 1000 w Dubaju
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”