WTA zmienia logo. Piękne idee, w tle walka o duże pieniądze

WTA zmieniła logo. W akcję promocji nowego znaku włączyły się m.in. Iga Świątek, i Magdalena Fręch. Modernizacja marki ma zwiększyć wpływ organizacji „w świecie sportu i rozrywki”.

Publikacja: 28.02.2025 12:13

W akcję promocji nowego logo WTA włączyła się m.in. Iga Świątek

W akcję promocji nowego logo WTA włączyła się m.in. Iga Świątek

Foto: REUTERS/Amr Alfiky

Nowe logo jest większe, a dominującym kolorem WTA stała się zieleń. Przedstawiciele organizacji mówią, że znak został stworzony z „myślą o przyszłości”. „To nie jest tylko kort tenisowy. To nasza scena, by zjednoczyć świat” – podsumowuje swoje długofalowe intencje federacja zarządzająca kobiecym tenisem. Hasło #Rallytheworld to oficjalny slogan kampanii promującej zmianę.

W akcję promocji włączyły się największe gwiazdy tenisa kobiet. Jest Iga Świątek, Aryna Sabalenka, Coco Gauff, Jasmine Paolini, czyli zawodniczki z czołówki singlowego rankingu, ale są też najlepsze deblistki. Filmik z akcji umieściła również na swoim profilu Magdalena Fręch. „Walczę, aby inspirować nowe zawodniczki i dzieci” – napisała Polka.

Wykorzystać popularność gwiazd kobiecego tenisa

- Jesteśmy w punkcie zwrotnym, w którym mamy okazję naprawdę wzmocnić i podnieść naszą globalną tożsamość – mówi o kulisach akcji w „New York Times” Marina Storti, dyrektor generalna WTA Ventures. - Chodzi nam o bycie w awangardzie kultury - dodaje.

Czytaj więcej

Co się dzieje z Igą Świątek? Tenis ma swoje tajemnice

W oficjalnym komunikacie Portia Archer, szefowa WTA. tłumaczy, że organizacja chce wykorzystać globalny zasięg tenisa kobiet i w związku z tym zamierza zaprezentować WTA jako globalną markę w świecie sportu i rozrywki. Mówi też o „zdobywaniu świata” i „przełamywaniu kolejnych barier”.

Obie panie przytoczyły przykłady, że tenisistki od dłuższego czasu odgrywają główną rolę w światowym sporcie i coraz śmielej przenikają do świata kultury i biznesu. Tenis kobiet był promowany w filmie „Challengers” z udziałem gwiazdy Zendayi i serialu znanego z platformy „Netflix” „Emily w Paryżu”. Zawodniczki pojawiają się na okładkach największych magazynów, nie tylko tych związanych z modą jak „Vogue”, ale także prestiżowych „Times” i „Forbes”.

Oficjalna premiera nowego logo wraz z przedstawieniem nowej polityki WTA odbędzie się przed rozpoczynającym się w przyszłym tygodniu turniejem w Indian Wells. W konferencji będzie uczestniczyć najlepsza obecnie tenisistka na świecie Aryna Sabalenka.

Większe zainteresowanie, więcej pieniędzy

Kontekst tej zmiany jest oczywisty. WTA zamierza lepiej wykorzystać potencjał zawodniczek, z których aż 11 znajduje się w Top 20 najlepiej zarabiających sportsmenek na świecie. Chce też zdobyć więcej pieniędzy, również przez przyciągnięcie widzów do dyscypliny.

Nieprzypadkowo organizacja podała statystyki, które dowodzą rosnącego zainteresowania tenisem kobiecym. W ubiegłym roku WTA sprzedało o 15 procent więcej biletów niż w 2023 roku, o 25 procent wzrosła liczba obserwujących organizację na platformach społecznościowych, a o 10 procent wzrosła widownia transmisji w telewizji i na platformach streamingowych, do rekordowych 1,1 miliarda osób.

WTA cały czas prowadzi rozmowy z ATP o połączeniu sił. W Wielkich Szlemach już dawno nastąpiło wyrównanie płac w turniejach panów i pań, a w pozostałych imprezach ma do tego dojść w najbliższych latach. Wspólne działanie w innych obszarach mogłoby pomóc WTA, które musi się jeszcze wiele od ATP nauczyć.

Wielki problem z turniejem w Arabii Saudyjskiej

Rekordową nagrodę za zwycięstwo w WTA Finals otrzymała Coco Gauff. Amerykanka zarobiła 4,8 miliona dolarów. Turniej odbył się w Rijadzie i z tym WTA ma spory problem. Wiele organizacji walczących o prawa człowieka i kilka znanych w przeszłości tenisistek krytykuje wybór gospodarza Mastersa.

Arabia Saudyjska znajduje się na samym końcu w przestrzeganiu praw kobiet, choć organizując ten turniej robi wszystko, aby przedstawić się w lepszym świetle. Dyrektorem WTA Finals jest Gabrine Muguruza, a przedstawicielka rodzimej federacji aktywnie włączyła się w promocję imprezy.

Organizacja turnieju w tym kraju nie współgra z ideami, które chce propagować WTA, ale doskonale pasuje do rzeczywistych intencji organizacji, również tych związanych ze zmianą logo, aby ostatecznie więcej zarabiać.

Tenis
Magda Linette nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Tenis
Czy Iga Świątek w tym sezonie rzeczywiście zawodzi?
Tenis
Kontuzjowany Hubert Hurkacz nie zagra w Miami. To już stan ostrzegawczy
Tenis
Tenisowy Enea Poznań Open 2025 z wyższą rangą
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Tenis
Miami. Iga Świątek na Florydzie już wygrywa
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście