Miejsce – katowicki Spodek, czas – od 6 do 14 kwietnia 2013 roku (licząc z eliminacjami), pula – 235 tys. dolarów, najskromniejsza ranga International.
Organizatorem turnieju jest spółka SOS Music z Torunia, która nabyła licencję od agencji sportowej Octagon do 2018 roku. W zatłoczonym kalendarzu WTA Tour trudno o nowe terminy, okazją do zakupu stało się „wyczerpanie formuły” kwietniowego turnieju w Kopenhadze, będącego od trzech lat duńskim oknem wystawowym Karoliny Woźniackiej.
Katowice zamiast Kopenhagi – ten pomysł rekomendował Octagonowi i władzom WTA Tour ojciec Karoliny Piotr Woźniacki (nie jest jednak zaangażowany finansowo w projekt) i polecił firmie SOS Music wsparcie duńskich menedżerów z Nordisk Sports Group oraz Martis Consulting.
SOS Music jest agencją producencką, która od kilkunastu lat organizuje festiwale, koncerty, tworzy filmy i audycje telewizyjne oraz zajmuje się obsługą masowych imprez komercyjnych, weszła także na rynek marketingu politycznego. Związki z tenisem zaczęły się od promocji akademii Karoliny Woźniackiej w Bydgoszczy, zadaniem firmy była także produkcja piosenki i klipu „Oxygen” w wykonaniu duńskiej tenisistki.