Z Alicante (Hiszpania) wypłynęło 11 jachtów w dwóch klasach – IMOCA60 i VO65. W tej drugiej z portugalskim „Mirpuri”, holenderskim „Team JAJO”, meksykańskim „Viva Mexico”, litewskim „Ambersail 2” i austriacko-włoskim „Austrian Ocean Racing – powered by Genova” rywalizuje „WindWhisper”.
Zaczęli 8 stycznia tzw. wyścigiem portowym, po przybrzeżnej trasie. Polski jacht wygrał te wstępne regaty, za które nie ma wprawdzie punktów do klasyfikacji sprinterskiej, ale gdyby doszło do końcowego remisu w tej specjalności, to wyniki wyścigów portowych mogą decydować o kolejności. Ale prawdziwe ściganie dopiero się zaczyna. Ruszyli na Atlantyk 15 stycznia, na trasę pierwszego etapu z Alicante do Mindelo na Wyspach Zielonego Przylądka.
Regaty można śledzić na stronie: www.theoceanrace.com, kanale Eurosport 1 i na stronie www.teamwindwhisper.com
Załoga „WindWhisper” jest międzynarodowa. Skipper to Pablo Arrarte, 42-letni Hiszpan z doświadczeniem w regatach Sydney-Hobart (raz wygrał) i The Ocean Race (w dwóch edycjach zajmował drugie miejsca). Kapitanem jest 43-letnia Liz Wardley z Papuy Nowej Gwinei, także startująca wcześniej w regatach Sydney-Hobart. Debiutowała w Volvo Ocean Race w 2001 roku w żeńskiej załodze. Zajmowała się remontami jachtów klasy VO65, wie o nich wszystko.
Antonio Cuervas-Mons cztery razy startował w The Ocean Race, wygrał regaty Sydney-Hobart, a Neal McDonald, to olimpijczyk z Seulu (1988) w klasie Latający Holender, potem żeglarz oceaniczny. Za rozpoznanie trasy i meteorologię odpowiada Norweg Aksel Magdahl, również sprawdzony w boju na oceanach.