Amerykańska firma Electronic Arts, a dokładniej jej marka EA Sports wydaje co roku nową grę z serii FIFA. Czemu kibice futbolu stoją w kolejkach do sklepów i czekają po kilka godzin, żeby ją nabyć?
Celem serii EA Sports jest dojście do perfekcji w symulacji piłki nożnej. Laik, który uruchamia nowszą edycję, porównując do poprzedniczki dostrzega tylko udoskonaloną grafikę. Prawdziwy fan, który nad nową odsłoną gry posiedzi dużo dłużej, jest w stanie dojrzeć szczegóły, które sprawiają, że każde kolejne wydanie jest coraz bliższe perfekcji.
Dowód? FIFA jako jedyna na rynku gier piłkarskich na konsole i PC ma wykupione licencje wszystkich największych lig oraz drużyn na świecie (w przeciwieństwie do swojego japońskiego konkurenta - gry Pro Evolution Soccer). Możemy w niej grać każdym zespołem lub pojedynczym zawodnikiem, a nawet stworzyć swojego zawodnika i poprowadzić jego karierę.
FIFA ma również tryb on line, dzięki któremu można rywalizować z graczami z całego świata. Jednym z celów EA było wymyślenie trybu Ultimate Team, gdzie zawodnicy występują jako karty, które można kupować, wymieniać lub wylosować w paczkach. W FIFIE 17 po raz pierwszy pojawił się tryb fabularny, gdzie prowadzimy wymyślonego zawodnika, Alexa Huntera, od młodzieżowego turnieju dziecięcej drużyny piłkarskiej aż po grę w najlepszych klubach Premier League.
Pierwsze wydanie gry FIFA ukazało się na rynku w 1994 roku i nazywało się "FIFA International Soccer". Od tamtego czasu wyszły 24 nowe główne edycje, które podbijają rynek gier wideo, a każda kolejna przynosi amerykańskiej firmie coraz większe przychody.