Aktualizacja: 17.05.2025 20:14 Publikacja: 23.07.2024 13:30
Igrzyska to przestrzeń pilnie strzeżona – także marketingowo
Foto: PAP/EPA
Korespondencja z Paryża
Olimpijski duch budzi się powoli, a dzielnicom wystrojonym w logotypy imprezy towarzyszą te, gdzie po igrzyskach nie ma śladu. Rozdwojenie jaźni wyraźnie widać nawet na Polach Elizejskich, czyli komercyjnej świątyni. Flagi łopoczą wprawdzie na wietrze, ale sportowcy wcale nie atakują nas ze sklepowych witryn, co przypomina, że koła olimpijskie to dziś logotyp pilnie strzeżony.
Prawo do ich używania mają jedynie sponsorzy Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl), oczywiście na wyłączność. Obiekty olimpijskie podczas igrzysk stają się wręcz przestrzenią eksterytorialną, bo dostawcy konkretnych usług oraz dóbr – strojów, napojów, jedzenia – pozostają ściśle określeni, a za wszystko zapłacisz gotówką bądź kartą, ale tylko jednej marki.
Natalia Partyka, polska tenisistka stołowa, zdobyła srebrny medal igrzysk paralimpijskich w Paryżu. W finale sin...
Patryk Chojnowski i Piotr Grudzień, polscy tenisiści stołowi, zdobyli złoty medal igrzysk paralimpijskich w Pary...
Róża Kozakowska, która w piątek obroniła złoty medal igrzysk paraolimpijskich w rzucie maczugą, została zdyskwal...
Kamil Otowski – 24-latek chorujący na wrodzoną neuropatię skutkującą niedowładem czterokończynowym i zanikiem mi...
Minister sportu i turystyki Sławomir Nitras wystąpił do prezesa NIK o przeprowadzenie pilnej kontroli w PKOl, zw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas