Robert Kubica niesie PKN Orlen

Informację o rozpoczęciu przygotowań kierowcy do wyścigu F1, które sponsoruje od tego roku narodowy koncern paliwowy Orlen, opublikowano w mediach 1316 razy w ciągu trzech dni – wynika z raportu spółki, który poznała „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 06.02.2019 10:01 Publikacja: 05.02.2019 18:39

Robert Kubica niesie PKN Orlen

Foto: shutterstock

Zainteresowanie polskim kierowcą, który pod koniec stycznia przyleciał do Warszawy, by opowiedzieć o swoim powrocie na tor F1 w barwach Orlenu, jest ogromne, a paliwowy sponsor Roberta Kubicy już liczy zyski z tej inwestycji. Z wyliczeń Orlenu wynika, że informacja ta od 28 do 31 stycznia dotarła do ponad 102 mln osób – blisko połowa to telewidzowie, ponad 34 mln to słuchacze radia. Ekwiwalent reklamowy (a więc szacunek, ile Orlen musiałby wydać na reklamy w prasie, radiu, telewizji i portalach) tylko w tym okresie wyniósł ponad 8,5 mln zł – wynika z raportu spółki. Sumę tę trzeba pomnożyć kilkakrotnie, bo od listopada ubiegłego roku o przygotowaniach Kubicy to startu w F1 pod banderą Orlenu piszą nie tylko media sportowe. – Tylko w związku z komunikatem prasowym dotyczącym współpracy z Williams Racing i konferencją prasową z udziałem Roberta Kubicy w mediach polskich pojawiło się łącznie ponad 3 tys. przekazów, które wygenerowały ekwiwalent na poziomie ok. 17,8 mln zł i dotarcie na poziomie ok. 200 mln (dane z platformy Instytutu Monitorowania Mediów) – wylicza Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN Orlen.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Moto
PGE Ekstraliga. Nie wydawać więcej niż się zarabia
żużel
Koszmarny wypadek Taia Woffindena i pytania o pneumatyczne bandy
Moto
Wielka Wyprawa Maluchów. Zebrali ponad pięć milionów złotych dla dzieci poszkodowanych w wypadkach
Moto
Netflix kontynuuje sportową ofensywę. Formuła 1 na celowniku
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
żużel
Obóz dezintegracyjny żużlowej reprezentacji. Jeden z liderów wyjechał z Malty i został usunięty z kadry