Szarapowa rezygnuje ze zmiany nazwiska

Maria Szarapowa ostatecznie zrezygnowała ze starań o zmianę nazwiska na czas trwania turnieju US Open. Wówczas, jako Sugarpova, miała reklamować markę swoich słodyczy

Publikacja: 21.08.2013 19:29

Szarapowa rezygnuje ze zmiany nazwiska

Foto: AFP

O staraniach tenisistki "Rzeczpospolita" informowała wczoraj.

- Ostatecznie zrezygnowaliśmy z tego pomysłu - powiedział agent tenisistki Max Eisenbud.

Szarapowa miała w planach złożenie wniosku o tymczasową zmianę nazwiska do sądu na Florydzie, gdzie mieszka. Zgodnie z prawem Florydy musiałaby także zostawić odciski palców i wnioskować o przesłuchanie przed sędzią. Sprawy o zmianę nazwiska trwają zwykle w Stanach Zjednoczonych co najmniej kilka miesięcy, i nie było jasne, czy Szarapowa zdąży stać się Sugarpovą przed US Open. Zwłaszcza że po turnieju wybiera się do Japonii i Chin, a przywracanie poprzedniego nazwiska również jest procedurą trwająca jakiś czas.

Oprócz zgody sądu Szarapowa potrzebowała także zgody organizatorów turnieju. Poza tym, jak twierdzi w wywiadzie dla Forbesa Michael Zammuto, prezes Brand.com, Szarapowa z powodu zmiany nazwiska mogłaby mieć problem z własnymi sponsorami.

Według Forbesa Szarapowa jest jedną z najlepiej zarabiających sportsmenek na świecie. W tym roku podpisała ze sponsorami kontrakty na kwotę 23 milionów dolarów.

Słodycze Sugarpova, które miała reklamować tenisistka, sprzedawane są w Europie, Ameryce Północnej i Azji.

Szarapowa o planach rozwoju swojej marki

Sport
Czy igrzyska staną w ogniu?
Sport
Witold Bańka i WADA kontra Biały Dom. Trwa wojna na szczytach światowego sportu
Sport
Pomoc przyszła od państwa. Agata Wróbel z rentą specjalną
Sport
Zmarł Andrzej Kraśnicki. Człowiek dialogu, dyplomata sportu
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
SPORT I POLITYKA
Kto wymyślił Andrzeja Dudę w MKOl? Radosław Piesiewicz zabrał głos
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego