Umowa obejmie przede wszystkim imprezy w Paryżu (2024), Cortinie d'Ampezzo/Mediolanie (2026) oraz Los Angeles (2028), ale nie tylko, bo PKOl odpowiada także za stroje reprezentacji na Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie czy Olimpijski Festiwal Młodzieży Europy. Zakres porozumienia jest więc kompleksowy i szeroki.
Adidas na mocy umowy zapewni profesjonalne stroje, obuwie oraz wyposażenie dla reprezentantów Polski. Sportowcy dostaną ubrania i akcesoria, w których wystąpią m.in. podczas podróży, w wiosce olimpijskiej, w trakcie treningów czy dekoracji medalowych na podium.
Czytaj więcej
Nagrody finansowe, diamenty inwestycyjne, bony na wycieczki oraz dzieła sztuki to nagrody, które dostaną w przyszłym roku medaliści olimpijscy z Polski. Perspektywy dla najlepszych są coraz bogatsze.
Współpraca z PKOl wpisuje się w wieloletnią historię wspierania polskiego sportu przez markę z trzema paskami. Adidas jest m. in. sponsorem Polskiego Związku Piłki Siatkowej (PZPS) i Legii Warszawa oraz lekkoatletów: Justyny Święty-Ersetic, Kajetana Duszyńskiego czy Mai Woźniak.
- Polska jest jednym z naszych największych rynków w Europie. Jesteśmy jego liderem, ale wciąż widzimy wiele możliwości rozwoju: zarówno dla biznesu, jak i sportu. Partnerstwo z PKOl jest naturalnym, kolejnym krokiem, biorąc pod uwagę nasze wieloletnie wsparcie dla polskich sportowców - mówi dyrektor generalny Adidasa Bjoern Gulden.