Aktualizacja: 21.11.2024 22:10 Publikacja: 27.10.2023 09:44
Adidas sponsorem Polskiej Kolekcji Olimpijskiej
Na zdjęciu prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl) Radosław Piesiewicz i dyrektor generalny Adidasa Bjoern Gulden
Foto: Szymon Sikora
Umowa obejmie przede wszystkim imprezy w Paryżu (2024), Cortinie d'Ampezzo/Mediolanie (2026) oraz Los Angeles (2028), ale nie tylko, bo PKOl odpowiada także za stroje reprezentacji na Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie czy Olimpijski Festiwal Młodzieży Europy. Zakres porozumienia jest więc kompleksowy i szeroki.
Adidas na mocy umowy zapewni profesjonalne stroje, obuwie oraz wyposażenie dla reprezentantów Polski. Sportowcy dostaną ubrania i akcesoria, w których wystąpią m.in. podczas podróży, w wiosce olimpijskiej, w trakcie treningów czy dekoracji medalowych na podium.
Grupa Polsat Plus i należąca do niej sieć Plus będą co najmniej przez cztery lata sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl) oraz Olimpijskiej Reprezentacji Polski.
Krajowa Grupa Spożywcza S.A. z marką Polski Cukier została Sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl) i Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Beneficjentami porozumienia będzie także pięć polskich związków sportowych.
ATT Investments został Partnerem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Medaliści kolejnych letnich i zimowych igrzysk oraz ich trenerzy dostaną diamenty inwestycyjne.
Iga Świątek i Katarzyna Kawa przegrały z Jasmine Paolini i Sarą Errani. To dla Polek koniec Billie Jean King Cup, ale półfinał jest największym takim sukcesem w dziejach naszego tenisa.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Ogłoszono nazwiska 25 polskich sportowców nominowanych w 90. Plebiscycie "Przeglądu Sportowego" na Najlepszego Sportowca Polski. Głosowanie potrwa do 3 stycznia.
Z roku na rok przybywa na rynku zarówno domów, jak i mieszkań, które są zbudowane z materiałów przyjaznych środowisku oraz posiadają rozwiązania oszczędzające zarówno energię, jak i wodę. Patrząc na obecne trendy oraz wymogi narzucane przez UE, budownictwo stawiające na rozwiązania ekologiczne będzie się rozwijać. Bank Pekao, który od wielu lat wspiera rozwiązania proekologiczne, przygotował dla klientów ofertę EKO kredytu mieszkaniowego.
Jeżeli marki nie zmienią podejścia do zrównoważonego rozwoju dzisiaj to nie wygramy i nie zmniejszymy wpływu na środowisko, a wręcz przeciwnie – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk z T-Mobile Polska. Opowiada, co robi telekom aby być neutralnym dla środowiska i zdradza jakie ma efekty.
Kluczem do osiągnięcia przewagi stała się zdolność do pozyskiwania danych z lądu, powietrza, wody, kosmosu i cyberprzestrzeni, a następnie ich szybkiego przetwarzania i dostarczania do dowódców oraz żołnierzy – mówi generał Mary A. Legere, dyrektorka zarządzająca w Accenture Global Defense.
Mieszkańcy Europy z jednej strony nadal wierzą, że transformacja energetyczna zabezpieczy dobrobyt następnych pokoleń. Z drugiej jednak strony obawiają się, że koszty ochrony klimatu dotkną ich finansowo. Z badania klimatycznego zleconego przez Fundację E.ON wynika, że Europejczycy popierają transformację, ale oczekują od rządów swoich państw konkretnego planu i większego zdecydowania w działaniu.
Polska nie wypracowała standardów dotyczących cyberbezpieczeństwa w energetyce, a realizuje olbrzymie inwestycje w sektorze. Powszechność niesprawdzonych technologii w infrastrukturze krytycznej może przynieść zgubne skutki – ocenia prezes Apatora Maciej Wyczesany.
Liczba audytorów badających spółki giełdowe się zmniejsza. W grze pozostają tylko firmy, które mogą skutecznie odpowiedzieć na wyzwania – podkreślają członkowie zarządu BDO dr Anna Bernaziuk, Edyta Kalińska i Tomasz Reiter.
W Polsce główną barierą ciągle hamującą rozwój innowacji jest brak współpracy i przepływu informacji między światami nauki i biznesu – mówi Witold M. Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC w Polsce, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Politechnika Warszawska.
Chociaż nowe, bardziej wymagające zasady raportowania niefinansowego obejmą na razie tylko duże spółki, to unijne regulacje muszą już uwzględniać również ich dostawcy z sektora MŚP.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas