Bogate perspektywy olimpijczyków z Polski. Dostaną diamenty i dzieła sztuki

Nagrody finansowe, diamenty inwestycyjne, bony na wycieczki oraz dzieła sztuki to nagrody, które dostaną w przyszłym roku medaliści olimpijscy z Polski. Perspektywy dla najlepszych są coraz bogatsze.

Publikacja: 29.09.2023 17:18

Bogate perspektywy olimpijczyków z Polski. Dostaną diamenty i dzieła sztuki

Foto: PKOl

Konferencje prasowe prezentujące nowych sponsorów i partnerów Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl) to w ostatnich miesiącach niemal wydarzenie cykliczne. Tylko we wrześniu takie spotkania odbyły się trzy. Każde kolejne poszerza nie tylko finansowe perspektywy organizacji, ale także polskich związków sportowych oraz samych zawodników - przede wszystkim kandydatów do olimpijskich medali.

Sportowcy, którzy za rok w Paryżu sięgną podium, mogą liczyć zarówno na premie finansowe, jak i na diamenty inwestycyjne od ATT Investments, 10-tysięczne bony turystyczne sponsorowane przez Itakę (swój dostanie także każdy trener) oraz obrazy od domu aukcyjnego Art In House. Ta ostatnia firma, kierowana przez Anitę Wolszczak-Karasiewicz, będzie także zarządzała galerią w Centrum Olimpijskim oraz co miesiąc organizowała tam aukcje.

Czytaj więcej

Polska chce zorganizować letnie igrzyska olimpijskie

- Mamy ponadto pomysł na zbieranie kolekcji, która będzie należała do PKOl. Chcemy w tym celu robić między innymi plenery dla artystów. Na dachu budynku Centrum Olimpijskiego planujemy organizować wystawy polskich rzeźbiarzy. Mamy również zamiar pokazywać rzeźby wielkogabarytowe w salonie letnim i zimowych. Liczę, że PKOl będzie dzięki temu kojarzony nie tylko ze sportem, ale także ze sztuką - mówi Wolszczak-Karasiewicz.

Lista rośnie. Kto jest sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego

- Kultura, sport oraz sztuka ze sobą współgrają - podkreśla Piesiewicz, który sukcesywnie realizuje obietnice wyborcze i wykorzystuje szeroką sieć kontaktów politycznych oraz biznesowych. Sponsorami bądź partnerami PKOl-u - obok wspomnianych ATT Investments, Art in House oraz Itaki - zostały w tym roku Enea, Krajowa Grupa Spożywcza, TAURON, PKP Intercity i PKP Cargo. Suzuki oraz Morwa zainwestowały zaś w Fundację Polskiego Sportu.

Kurator wystaw i właścicielka Art in House Anita Wolszczak-Karasiewicz i prezes Polskiego Komitetu O

Kurator wystaw i właścicielka Art in House Anita Wolszczak-Karasiewicz i prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego Radosław Piesiewicz

PKOl

Spółki skarbu państwa - niejako za pośrednictwem PKOl-u, bo część środków zostawią w organizacji - zostały sponsorami związków sportowych. Dzięki tegorocznym umowom szerszy strumień pieniędzy popłynie do wioślarstwa, tenisa stołowego, rugby, triatlonu, cheerleadingu (Enea), gimnastyki, sportów wrotkarskich, hokeja na ludzie, aeroklubu (Tauron), pływania, judo, sportów motorowodnych (PKP Cargo) oraz kolarstwa (PKP Intercity).

- To ścieżka, którą planujemy podążać. Chcemy, aby wszystkie dyscypliny doczekały się takiego wsparcia - wyjaśniał niedawno w rozmowie z "Rz" Piesiewicz. Zapowiedział wówczas także, że chciałby stworzyć grupę TOP 12, wzorowaną na liście partnerów międzynarodowego ruchu olimpijskiego. - Siedem z nich to będą spółki skarbu państwa, pięć miejsc mamy dla sponsorów prywatnych. To uczciwy podział - mówił.

Czytaj więcej

Cukier krzepi. Krajowa Grupa Spożywcza sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego

Lista faktycznie rośnie - pamiętajmy, że wśród sponsorów organizacji wciąż są chociażby PKN Orlen i Totalizator Sportowy - ale na ścianie w Klubie Olimpijczyka, gdzie w ostatnich miesiącach zawisło już osiem złotych i srebrnych tabliczek z nazwami nowych sponsorów oraz partnerów, miejsca wciąż nie brakuje. Kolejnych poznamy niebawem. PKOl nieoficjalnie planuje chociażby podpisanie kontraktu ze sponsorem technicznym, czyli firmą odzieżową.

Konferencje prasowe prezentujące nowych sponsorów i partnerów Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl) to w ostatnich miesiącach niemal wydarzenie cykliczne. Tylko we wrześniu takie spotkania odbyły się trzy. Każde kolejne poszerza nie tylko finansowe perspektywy organizacji, ale także polskich związków sportowych oraz samych zawodników - przede wszystkim kandydatów do olimpijskich medali.

Sportowcy, którzy za rok w Paryżu sięgną podium, mogą liczyć zarówno na premie finansowe, jak i na diamenty inwestycyjne od ATT Investments, 10-tysięczne bony turystyczne sponsorowane przez Itakę (swój dostanie także każdy trener) oraz obrazy od domu aukcyjnego Art In House. Ta ostatnia firma, kierowana przez Anitę Wolszczak-Karasiewicz, będzie także zarządzała galerią w Centrum Olimpijskim oraz co miesiąc organizowała tam aukcje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Sport
Cukier krzepi. Krajowa Grupa Spożywcza sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego
Sport
Polski Komitet Olimpijski ma nowego partnera. Diamentowego
Biura Podróży
Itaka partnerem polskich olimpijczyków. Wiadomo z kim sportowcy pojadą na wakacje
Sport
Półfinały Euro 2024: Dwa kroki do chwały
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Sport
Piękna i zdradliwa. Trawa zaszkodzi Hubertowi Hurkaczowi i polskiemu tenisowi?
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą