Klub przy projektowaniu hidżabów nawiązał współpracę z firmą Nike. Kilka dni temu wprowadzenie klubowych nakryć głowy, noszonych przez część muzułmanek, obwieścił na Twitterze. "Zainspirowane przez wystarczająco odważnych, aby zmienić zasady gry" - głosi hasło promocyjne hidżabów.
Zespół Raptors, należący do Maple Leaf Sports & Entertainment, poinformował, że jest pierwszym klubem w zawodowej lidze NBA, która sprzedaje klubowe hidżaby. Jerry Ferguson, dyrektor marketingu, powiedział agencji Associated Press, że pomysł został zainspirowany przez Hijabi Ballers - lokalną organizację promującą sport wśród muzułmanek.
Amreen Kadwa, założycielka organizacji, dodała z kolei, że na cotygodniowe spotkania przychodzi regularnie od 10 do 20 muzułmanek. Według niej hidżaby klubu „zostały pozytywnie przyjęte wśród muzułmańskich kobiet i fanek Raptors”- Toronto to wspaniałe miasto wielokulturowe, w którym można wprowadzić coś takiego - zauważyła.
W Toronto i okolicach, według danych ze spisu powszechnego z 2011 roku, mieszka ponad 400 tys. muzułmanów.