NBA: Toronto Raptors zaczynają sprzedawać klubowe hidżaby

Zespół mistrzów ligi NBA Toronto Raptors wprowadza do oferty swojego sklepu dla kibiców nową linię hidżabów z logo zespołu. Ma to zwiększyć zainteresowanie drużyną wśród przedstawicieli innych kultur.

Aktualizacja: 16.09.2019 16:07 Publikacja: 16.09.2019 15:43

NBA: Toronto Raptors zaczynają sprzedawać klubowe hidżaby

Foto: twitter/ raptors

qm

Klub przy projektowaniu hidżabów nawiązał współpracę z firmą Nike. Kilka dni temu wprowadzenie klubowych nakryć głowy, noszonych przez część muzułmanek, obwieścił na Twitterze. "Zainspirowane przez wystarczająco odważnych, aby zmienić zasady gry" - głosi hasło promocyjne hidżabów.

Zespół Raptors, należący do Maple Leaf Sports & Entertainment, poinformował, że jest pierwszym klubem w zawodowej lidze NBA, która sprzedaje klubowe hidżaby. Jerry Ferguson, dyrektor marketingu, powiedział agencji Associated Press, że pomysł został zainspirowany przez Hijabi Ballers - lokalną organizację promującą sport wśród muzułmanek.

Amreen Kadwa, założycielka organizacji, dodała z kolei, że na cotygodniowe spotkania przychodzi regularnie od 10 do 20 muzułmanek. Według niej hidżaby klubu „zostały pozytywnie przyjęte wśród muzułmańskich kobiet i fanek Raptors”- Toronto to wspaniałe miasto wielokulturowe, w którym można wprowadzić coś takiego - zauważyła.

W Toronto i okolicach, według danych ze spisu powszechnego z 2011 roku, mieszka ponad 400 tys. muzułmanów.

Hidżab Toronto Raptors kosztuje 40 dolarów i na razie dostępny jest tylko w sklepach stacjonarnych - nie można go kupić online.

Klub przy projektowaniu hidżabów nawiązał współpracę z firmą Nike. Kilka dni temu wprowadzenie klubowych nakryć głowy, noszonych przez część muzułmanek, obwieścił na Twitterze. "Zainspirowane przez wystarczająco odważnych, aby zmienić zasady gry" - głosi hasło promocyjne hidżabów.

Zespół Raptors, należący do Maple Leaf Sports & Entertainment, poinformował, że jest pierwszym klubem w zawodowej lidze NBA, która sprzedaje klubowe hidżaby. Jerry Ferguson, dyrektor marketingu, powiedział agencji Associated Press, że pomysł został zainspirowany przez Hijabi Ballers - lokalną organizację promującą sport wśród muzułmanek.

Koszykówka
Kiedy do gry wróci Jeremy Sochan? „Jestem coraz silniejszy”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Koszykówka
Prezes Polskiego Związku Koszykówki: Nie planuję rewolucji
Koszykówka
Wybory w USA. Czy LeBron James wie, że republikanie też kupują buty?
Koszykówka
Radosław Piesiewicz ma następcę. Zmiana władzy na czele PZKosz
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Koszykówka
Jeremy Sochan zostaje w San Antonio Spurs. Ile zarobi reprezentant Polski?