Aktualizacja: 01.07.2015 17:29 Publikacja: 01.07.2015 16:52
Robert Kubica
Foto: Fotorzepa/Piotr Nowak
To drugi najstarszy rajd w mistrzostwach świata (po Monte Carlo) i drugi pod względem szybkości (po Finlandii). Magnesem, który na mazurskie trasy przyciąga tysiące kibiców, jest przede wszystkim jedyna polska załoga, która regularnie startuje w światowym czempionacie – Robert Kubica i Maciej Szczepaniak.
Otylia Jędrzejczak została wybrana na stanowisko prezesa Polskiego Związku Pływackiego. Mistrzyni olimpijska z Aten w tajnym głosowaniu pokonała Pawła Słomińskiego.
Jeden z najbogatszych Rosjan chce znów ustawiać pionki na planszy mimo trwającej wojny w Ukrainie
Tomasz Kryk i Marek Ploch nie będą dłużej trenerami kajakarskiej reprezentacji Polski. Ten pierwszy pracował z kadrą przez piętnaście lat. Jego grupa zdobyła w tym czasie 92 medale.
Wygrałem jednym głosem, ale po kolarsku powiem, że czy wygrywa się o błysk szprychy, czy po ucieczce z przewagą minuty, to jest zawsze wygrana - mówi „Rzeczpospolitej” Marek Leśniewski, medalista olimpijski, nowy prezes Polskiego Związku Kolarskiego
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Chaos w Polskim Związku Kolarskim (PZKol) trwa. Nowym prezesem został Marek Leśniewski, ale jego wybór kwestionuje Rafał Makowski.
I na rajdzie terenowym, i w zwyczajnej sytuacji na drodze liczy się to samo: ludzie obok – Krzysztof Hołowczyc i Adam Małysz, ambasadorowie kampanii Tyskie „Kierowcy, jesteśmy na TY od Zera”, opowiadają o swojej przyjaźni, pasji motorowej i uzależnieniu od najtrudniejszego rajdu świata, czyli Rajdu Dakar.
W piątek pierwszy etap zmagań w Arabii Saudyjskiej - prolog w Al-Uli. Organizatorzy zapowiadają, że będzie to najtrudniejszy Dakar w historii.
Robert Kubica mawia, że marzeniem każdego kierowcy Formuły 1 jest zdobycie mistrzostwa świata lub starty w Ferrari. Teraz będzie się ścigał tą maszyną w kategorii Hypercar – najwyższej w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Polska firma kończy współpracę z Alfa Romeo, ale rozpoczyna z AlphaTauri – kuźnią talentów Red Bulla. Logotypy Orlenu będą więc wciąż widoczne na torach, choć Roberta Kubicy nie będzie już w padoku jako kierowcy.
Choć państwowe spółki PZU, Lotos i PKN Orlen sponsorują sportowców na różnych etapach kariery, to zgodnie mówią o zadowoleniu z zawartych kontraktów. – To dobre inwestycje – oceniają eksperci marketingu sportowego.
Regulaminowe zmiany mają wyrównać stawkę i dać kibicom więcej emocji.
Kosmicznie wyglądające samochody w teorii zapewnią bardziej wyrównaną walkę na torze, z łatwiejszym wyprzedzaniem, ale rozpoczynające się właśnie przedsezonowe testy w Barcelonie nie dadzą jeszcze odpowiedzi na pytanie, czy rywalizacja przyniesie fanom więcej emocji. Z rozstrzygnięciem tej kwestii musimy poczekać do pierwszych wyścigów, a inauguracja sezonu odbędzie się 20 marca w Bahrajnie.
Polska ma kilku następców Małysza. Ale motosport jest bardziej skomplikowany – mówi Robert Kubica, kierowca rezerwowy Alfa Romeo Racing Orlen.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas