Aktualizacja: 12.11.2024 14:42 Publikacja: 03.12.2023 20:14
Robert Kubica (na zdjęciu) na dobre wsiąkł już w tę rzeczywistość, w której pojedynczy kierowca nie odgrywa tak kluczowej roli, jak w sprinterskim ściganiu.
Foto: mat.pras.
Przed rajdowym wypadkiem w 2011 roku Kubica miał już podpisany kontrakt na starty w Scuderii, a parę lat wcześniej niewiele zabrakło, a zastąpiłby w czerwonych barwach kontuzjowanego Felipe Massę. Kilkanaście lat później, w innej serii wyścigowej i w zupełnie innej fazie kariery oraz życia, polski zawodnik będzie się ścigał maszyną Ferrari w kategorii Hypercar – najwyższej w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Plan awansu z kategorii LMP2, w której Kubica wraz ze swoimi zmiennikami zdobył tytuł w sezonie 2023, był jasny już od dłuższego czasu. Polaka łączono w padokowych plotkach z wystawiającym samochody Porsche zespołem JOTA, sam wspominał o jeszcze jednej ewentualności, ale ostatecznie wyląduje w czerwonym aucie z wierzgającym, czarnym konikiem. Będzie to trzecie Ferrari w stawce, ale obsługiwane przez ten sam zespół – AF Corse – który zajmuje się dwoma w pełni fabrycznymi załogami z Maranello.
17-letni Kacper Sztuka wyprzedził juniorów Ferrari, McLarena oraz RedBulla i wygrał mistrzostwa włoskiej Formuły 4, najsilniejszej serii na tym poziomie motorsportu.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Po raz pierwszy w 100-letniej historii Le Mans na podium LM P2 stanęło dwóch Polaków Jakub Śmiechowski i Robert Kubica. W klasyfikacji generalnej zwyciężyło Ferrari, drugie miejsce wywalczyła Toyota, a trzecie Cadillac.
Wiek to tylko liczba – tę maksymę, przypisywaną arcymistrzowi tenisa Rogerowi Federerowi, w świecie motorsportu realizuje Fernando Alonso. Największe sukcesy dwukrotnego mistrza świata Formuły 1 zdążyły pokryć się grubą warstwą kurzu, ale dobiegający 42. urodzin Hiszpan przeżywa właśnie drugą, jeśli nie trzecią młodość.
Max Verstappen zdominował w tym sezonie rywalizację w Formule 1. Holender dopiero skończył 25 lat, a ma już miejsce wśród największych gwiazd tego sportu. W niedzielę drugi raz został mistrzem świata.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Stanisław Pozdniakow zrezygnował z funkcji szefa Rosyjskiego Komitetu Olimpijskiego, co może oznaczać, że tamtejszy sport szuka drogi powrotu do łask
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Kamala Harris, wiceprezydent USA ujawniła w wywiadzie, że jest wielką fanką Formuły 1. Kandydatka na urząd prezydenta ma także wyraźnego faworyta wśród 20 pilotów F1.
Ferrari SF90 Stradale, Roma, 812 GTS, a także wersja Competizione kończą swoją karierę. Ferrari dość nieoczekiwanie skreśla ze swojej oferty aż cztery modele.
Wiele krajów i firm podchodzi do Bitcoina z pewnym sceptycyzmem. Ferrari nie jest jednym z nich. Włoski producent samochodów sportowych chce „nawiązać kontakt z osobami, które niekoniecznie są naszymi klientami, ale mogą sobie pozwolić na Ferrari”.
Ferrari rozbudowuje swoją fabrykę. Wszystko po to żeby rozpocząć w niej produkcję elektrycznych modeli. Kto wie czy nie jest to największe w historii firmy wyzwanie dla tego włoskiego producenta samochodów sportowych.
Słaby popyt, zmiana strategii, nowy koncept – przyczyny wycofania z oferty modeli samochodów są różne. Tu znajdziesz wszystkie wycofane w najbliższym czasie z produkcji modele aut.
Formuła 1 dąży do tego, aby stać się bardziej ekologicznie zrównoważona. Kolejne istotne zmiany w przepisach zaplanowano na rok 2026. Światowe stowarzyszenie sportów motorowych FIA prezentuje, jak będą wyglądać nowe samochody F1. Mają być węższe, krótsze i lżejsze, a w wyprzedzaniu powinno pomóc elektryczne doładowanie.
Zimą światem F1 wstrząsnęły wieści o przenosinach Lewisa Hamiltona z Mercedesa do Ferrari, ale równie ważny wydźwięk ma ogłoszona niedawno decyzja Adriana Neweya. Legendarny konstruktor opuszcza Red Bulla.
Następca Ferrari 812 nosi nazwę 12Cilindri. Jego 6,5-litrowy silnik nie ma żadnej technologii turbo czy hybrydowej, wytwarza 830 KM i kręci się do 9500 obr./min.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas