Samochody ogołocono z fantazyjnych dodatków aerodynamicznych, nadając nadwoziom i skrzydłom bardziej uproszczone kształty. W oczy rzucają się także obręcze kół o średnicy 18 cali, zastępujące dość już archaiczne felgi w nieprzystającym do współczesnych wyścigów rozmiarze 13 cali.
Sedno nowych przepisów kryje się jednak pod podłogą: wyprofilowany spód auta będzie teraz odpowiadał za lwią część docisku, dzięki któremu maszyny F1 pokonują zakręty z oszałamiającymi prędkościami. Docisk wytwarzany przez podłogę jest mniej podatny na zawirowania powietrza wywoływane przez poprzedzającą maszynę, będzie tych zawirowań też mniej za sprawą prostszej konstrukcji skrzydeł. Zatem w teorii jazda blisko za rywalem i wyprzedzanie powinny być łatwiejsze.
Różne koncepcje
Tyle że projektantom, zarabiającym ciężkie pieniądze w najlepszych zespołach F1, wcale nie zależy na tym, żeby budować samochody, które łatwo można wyprzedzić. Wręcz przeciwnie – ich zadaniem jest przygotowanie najszybszych maszyn w stawce, które zmiażdżą konkurencję. W odwiecznej rywalizacji twórców przepisów, chcących przeforsować swoje pomysły poprzez coraz bardziej rygorystyczne regulaminy, oraz polujących na osiągi i przeróżne szare strefy projektantów górą bywają z reguły ci drudzy. Popisują się przy okazji imponującą kreatywnością, doskonale także widoczną w tegorocznych konstrukcjach.
Kalendarz mistrzostw świata Formuły 1 w sezonie 2022
20 marca – Grand Prix Bahrajnu (Sakhir), 27 marca – Grand Prix Arabii Saudyjskiej (Dżudda) , 10 kwietnia – Grand Prix Australii (Melbourne), 24 kwietnia – Grand Prix Emilii-Romanii (Imola), 8 maja – Grand Prix Miami (Miami), 22 maja – Grand Prix Hiszpanii (Barcelona), 29 maja – Grand Prix Monako (Monte Carlo), 12 czerwca – Grand Prix Azerbejdżanu (Baku), 19 czerwca – Grand Prix Kanady (Montreal), 3 lipca – Grand Prix Wielkiej Brytanii (Silverstone), 10 lipca – Grand Prix Austrii (Spielberg), 24 lipca – Grand Prix Francji (Le Castellet), 31 lipca – Grand Prix Węgier (Budapeszt), 28 sierpnia – Grand Prix Belgii (Spa-Francorchamps), 4 września – Grand Prix Holandii (Zandvoort), 11 września – Grand Prix Włoch (Monza), 2 października – Grand Prix Singapuru (Marina Bay), 9 października – Grand Prix Japonii (Suzuka), 23 października – Grand Prix USA (Austin), 30 października – Grand Prix Meksyku (Mexico City), 13 listopada – Grand Prix São Paulo (Interlagos), 20 listopada – Grand Prix Abu Zabi (Yas Marina).
Różnorodność koncepcji aerodynamicznych czy w obszarze zawieszenia jest zadziwiająca, podobnie jak tempo rozwoju. Samochody przywiezione na drugą turę testów do Bahrajnu w przypadku niektórych zespołów znacznie różniły się od maszyn sprawdzanych dwa tygodnie wcześniej, pod Barceloną.