Nowy sezon Formuły 1 to początek nowej ery

Regulaminowe zmiany mają wyrównać stawkę i dać kibicom więcej emocji.

Publikacja: 17.03.2022 21:00

Tytułu mistrza świata broni holenderski kierowca Red Bulla Max Verstappen

Tytułu mistrza świata broni holenderski kierowca Red Bulla Max Verstappen

Foto: Giuseppe CACACE/AFP

Samochody ogołocono z fantazyjnych dodatków aerodynamicznych, nadając nadwoziom i skrzydłom bardziej uproszczone kształty. W oczy rzucają się także obręcze kół o średnicy 18 cali, zastępujące dość już archaiczne felgi w nieprzystającym do współczesnych wyścigów rozmiarze 13 cali.

Sedno nowych przepisów kryje się jednak pod podłogą: wyprofilowany spód auta będzie teraz odpowiadał za lwią część docisku, dzięki któremu maszyny F1 pokonują zakręty z oszałamiającymi prędkościami. Docisk wytwarzany przez podłogę jest mniej podatny na zawirowania powietrza wywoływane przez poprzedzającą maszynę, będzie tych zawirowań też mniej za sprawą prostszej konstrukcji skrzydeł. Zatem w teorii jazda blisko za rywalem i wyprzedzanie powinny być łatwiejsze.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Formuła 1
Formuła 1. Nawet faworyci nie mogą spać spokojnie
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Formuła 1
Ruszył sezon Formuły 1. Lando Norris najszybszy w GP Australii
Formuła 1
Rusza nowy sezon Formuły 1. Nie będzie czerwonych latarni
Formuła 1
Nowy sezon Formuły 1. Najlepsze wrażenie zrobił McLaren
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Formuła 1
Nowy sezon Formuły 1. W przeddzień rewolucji
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście