Nowy sezon Formuły 1 to początek nowej ery

Regulaminowe zmiany mają wyrównać stawkę i dać kibicom więcej emocji.

Publikacja: 17.03.2022 21:00

Tytułu mistrza świata broni holenderski kierowca Red Bulla Max Verstappen

Tytułu mistrza świata broni holenderski kierowca Red Bulla Max Verstappen

Foto: Giuseppe CACACE/AFP

Samochody ogołocono z fantazyjnych dodatków aerodynamicznych, nadając nadwoziom i skrzydłom bardziej uproszczone kształty. W oczy rzucają się także obręcze kół o średnicy 18 cali, zastępujące dość już archaiczne felgi w nieprzystającym do współczesnych wyścigów rozmiarze 13 cali.

Sedno nowych przepisów kryje się jednak pod podłogą: wyprofilowany spód auta będzie teraz odpowiadał za lwią część docisku, dzięki któremu maszyny F1 pokonują zakręty z oszałamiającymi prędkościami. Docisk wytwarzany przez podłogę jest mniej podatny na zawirowania powietrza wywoływane przez poprzedzającą maszynę, będzie tych zawirowań też mniej za sprawą prostszej konstrukcji skrzydeł. Zatem w teorii jazda blisko za rywalem i wyprzedzanie powinny być łatwiejsze.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Formuła 1
Sergio Perez wróci do Formuły 1? Cadillac szansą dla Meksykanina
Formuła 1
Formuła 1. Nawet faworyci nie mogą spać spokojnie
Formuła 1
Ruszył sezon Formuły 1. Lando Norris najszybszy w GP Australii
Formuła 1
Rusza nowy sezon Formuły 1. Nie będzie czerwonych latarni
Formuła 1
Nowy sezon Formuły 1. Najlepsze wrażenie zrobił McLaren