Taniec olimpijskich sponsorów na linie. Chińczycy korzystają z uprzywilejowanej pozycji

Sponsorzy olimpijscy lawirują i próbują przetrwać sztorm. Każdy sprzeciw wobec łamania praw człowieka przez gospodarzy igrzysk w Pekinie grozi wyproszeniem z miliardowego, chińskiego rynku.

Publikacja: 05.02.2022 13:19

Ceremonia otwarcia igrzysk w Pekinie. Na pierwszym planie Aleksandra Król i Zbigniew Bródka.

Ceremonia otwarcia igrzysk w Pekinie. Na pierwszym planie Aleksandra Król i Zbigniew Bródka.

Foto: Manan VATSYAYANA/AFP

Sportowcy dostaną w Pekinie nowe telefony oraz paczki z produktami firmy kosmetycznej, która przygotowała dla nich w wiosce salon piękności. Usługi na terenie olimpijskim można opłacić tylko jednym rodzajem karty kredytowej. Snowboardziści, zjeżdżając ze stoku, zobaczą reklamę samochodu. Producent zegarów pochwalił się już nową pozycją w kolekcji olimpijskiej.

Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) jest organizacją non profit, ale z zarabianiem radzi sobie doskonale. Fundamentem budżetu są wpływy z praw telewizyjnych, ale duży wkład – według ostatnich oficjalnych danych dokładnie 18-proc. – w jego finansowanie mają także sponsorzy z grupy TOP, czyli Olimpijskiego Programu Partnerskiego.

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Sporty zimowe
Puchar Świata. Angelika Wójcik na podium w Nagano
Łyżwiarstwo
Startuje Puchar Świata. Łyżwiarze z Polski rzucają wyzwanie skoczkom
Sporty zimowe
Kolejny wielki powrót w narciarstwie alpejskim. W wieku 40 lat
Sporty zimowe
Michał Niewiński pobił rekord Polski. Był o krok od medalu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Sporty zimowe
Sportowa zima już trwa. Polacy powalczą o medale w Montrealu