Za wcześnie na porównania

Robert Kubica po pierwszym dniu jazdy bolidem Lotus Renault

Aktualizacja: 03.02.2011 02:08 Publikacja: 03.02.2011 02:06

Robert Kubica

Robert Kubica

Foto: AFP

[b]Rz: Dzień w Walencji nie zaczął się za dobrze...[/b]

[b]Robert Kubica:[/b] Mieliśmy problemy, uciekło trochę czasu i musieliśmy zmienić plan pracy. Ale po południu przejechaliśmy dużo okrążeń.

[b]Nad czym pracowaliście?[/b]

Głównym celem było pokonanie jak największego dystansu. Sprawdzaliśmy KERS i ruchome tylne skrzydło, obie nowinki działają bez zarzutu, i to jest bardzo pozytywna wiadomość. Porównywaliśmy też opony, testowaliśmy trzy z czterech mieszanek.

[b]Jeździł pan z nową wersją kierownicy, przybyło trochę przycisków. Łatwo się obsługuje KERS i sterowanie tylnym skrzydłem?[/b]

Spodziewałem się, że będzie łatwiej, ale ponieważ nie mamy symulatora, nie wiedziałem, jak to zadziała w praktyce. Trudno jest utrzymać pełną koncentrację na prowadzeniu samochodu i operowaniu przyciskami ze stuprocentową perfekcją. Może będziemy musieli zmodyfikować kierownicę, żeby obsługa była wygodniejsza.

[b]Co daje większy efekt, jeśli chodzi o przyspieszanie, KERS czy ruchome tylne skrzydło?[/b]

Zdecydowanie skrzydło. Działanie jest o wiele mocniejsze niż w przypadku zeszłorocznego kanału F. Opór znika od razu, a przy kanale F działało to tylko przy prędkości zbliżonej do maksymalnej. Teraz czuć różnicę nawet na trzecim czy czwartym biegu.

[b]Niektórzy kierowcy sądzą, że ten wynalazek może być niebezpieczny...[/b]

Jeśli na końcu prostej skrzydło nie wróci do normalnego położenia, to może boleć... Poza tym w kokpicie jest teraz za dużo rzeczy. Przy samotnej jeździe nie ma to większego znaczenia, ale jeśli w wyścigu podczas walki chociażby na krótko popatrzysz, czy wciskasz właściwy guzik, a w tym czasie coś się stanie z samochodem z przodu, to może być nieciekawie. W deszczu byłoby jeszcze gorzej, ale w takich warunkach nie będzie można sterować skrzydłem.

[b]Jak spisują się nowe opony?[/b]

Zużywają się za szybko, na twardszych jest trochę lepiej. Ale prawdziwym testem będzie dopiero wyścig w Bahrajnie. Tor w Walencji jest nietypowy, także jeśli chodzi o zużycie opon.

[b]Pokusi się pan o ocenę Lotusa Renault na tle rywali?[/b]

Jest za wcześnie na porównania. Skupiłem się na swojej jeździe.

[i]Korespondencja z Walencji[/i]

[b]Rz: Dzień w Walencji nie zaczął się za dobrze...[/b]

[b]Robert Kubica:[/b] Mieliśmy problemy, uciekło trochę czasu i musieliśmy zmienić plan pracy. Ale po południu przejechaliśmy dużo okrążeń.

Pozostało jeszcze 91% artykułu
doping
Witold Bańka jedynym kandydatem na szefa WADA
Materiał Partnera
Herosi stoją nie tylko na podium
Sport
Sportowcy spotkali się z Andrzejem Dudą. Chodzi o ustawę o sporcie
Sport
Czy Andrzej Duda podpisze nowelizację ustawy o sporcie? Jest apel do prezydenta
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Sport
Dlaczego Kirsty Coventry wygrała wybory i będzie pierwszą kobietą na czele MKOl?