Reklama

Za wcześnie na porównania

Robert Kubica po pierwszym dniu jazdy bolidem Lotus Renault

Aktualizacja: 03.02.2011 02:08 Publikacja: 03.02.2011 02:06

Robert Kubica

Robert Kubica

Foto: AFP

[b]Rz: Dzień w Walencji nie zaczął się za dobrze...[/b]

[b]Robert Kubica:[/b] Mieliśmy problemy, uciekło trochę czasu i musieliśmy zmienić plan pracy. Ale po południu przejechaliśmy dużo okrążeń.

[b]Nad czym pracowaliście?[/b]

Głównym celem było pokonanie jak największego dystansu. Sprawdzaliśmy KERS i ruchome tylne skrzydło, obie nowinki działają bez zarzutu, i to jest bardzo pozytywna wiadomość. Porównywaliśmy też opony, testowaliśmy trzy z czterech mieszanek.

[b]Jeździł pan z nową wersją kierownicy, przybyło trochę przycisków. Łatwo się obsługuje KERS i sterowanie tylnym skrzydłem?[/b]

Reklama
Reklama

Spodziewałem się, że będzie łatwiej, ale ponieważ nie mamy symulatora, nie wiedziałem, jak to zadziała w praktyce. Trudno jest utrzymać pełną koncentrację na prowadzeniu samochodu i operowaniu przyciskami ze stuprocentową perfekcją. Może będziemy musieli zmodyfikować kierownicę, żeby obsługa była wygodniejsza.

[b]Co daje większy efekt, jeśli chodzi o przyspieszanie, KERS czy ruchome tylne skrzydło?[/b]

Zdecydowanie skrzydło. Działanie jest o wiele mocniejsze niż w przypadku zeszłorocznego kanału F. Opór znika od razu, a przy kanale F działało to tylko przy prędkości zbliżonej do maksymalnej. Teraz czuć różnicę nawet na trzecim czy czwartym biegu.

[b]Niektórzy kierowcy sądzą, że ten wynalazek może być niebezpieczny...[/b]

Jeśli na końcu prostej skrzydło nie wróci do normalnego położenia, to może boleć... Poza tym w kokpicie jest teraz za dużo rzeczy. Przy samotnej jeździe nie ma to większego znaczenia, ale jeśli w wyścigu podczas walki chociażby na krótko popatrzysz, czy wciskasz właściwy guzik, a w tym czasie coś się stanie z samochodem z przodu, to może być nieciekawie. W deszczu byłoby jeszcze gorzej, ale w takich warunkach nie będzie można sterować skrzydłem.

[b]Jak spisują się nowe opony?[/b]

Reklama
Reklama

Zużywają się za szybko, na twardszych jest trochę lepiej. Ale prawdziwym testem będzie dopiero wyścig w Bahrajnie. Tor w Walencji jest nietypowy, także jeśli chodzi o zużycie opon.

[b]Pokusi się pan o ocenę Lotusa Renault na tle rywali?[/b]

Jest za wcześnie na porównania. Skupiłem się na swojej jeździe.

[i]Korespondencja z Walencji[/i]

Sport
Wyróżnienie dla naszego kolegi. Janusz Pindera najlepszym dziennikarzem sportowym
Sport
Klaudia Zwolińska przerzuca tony na siłowni. Jak do sezonu przygotowuje się wicemistrzyni olimpijska
Olimpizm
Hanna Wawrowska doceniona. Polska kolebką sportowego ducha
warszawa
Ośrodek Nowa Skra w pigułce. Miasto odpowiada na pytania dotyczące inwestycji
Sport
Liga Mistrzów. Barcelona – PSG: obrońcy trofeum wygrali rzutem na taśmę
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama