Aktualizacja: 19.06.2017 19:53 Publikacja: 19.06.2017 19:53
Foto: Bloomberg
W 2012 roku szefowie McDonald's podpisali z MKOl przedłużenie umowy o kolejne osiem lat, ale właśnie ukazał się komunikat działaczy z Lozanny informujący, że amerykański gigant rynku spożywczego zamierza „skoncentrować się na zasadniczej działalności" i zrezygnuje ze wsparcia ruchu olimpijskiego trzy lata wcześniej – także wobec rosnących kosztów tego sponsoringu oraz malejących wskaźników oglądalności telewizyjnej igrzysk.
Ostatnia umowa miała objąć igrzyska letnie w Tokio (2020), lecz skończyła się z chwilą podania oficjalnego komunikatu w piątek 16 czerwca. Współpraca trwała 41 lat. McDonald's związał się z ruchem olimpijskim podczas igrzysk zimowych w Innsbrucku w 1976 roku. Chociaż wypowiedzenie umowy nastąpiło ze skutkiem natychmiastowym, żółto-czerwone logo firmy pojawi się jeszcze w lutym 2018 roku w Pjongczang, ale tylko z racji lokalnego wsparcia zimowych igrzysk w Korei Płd.
Rząd teoretycznie zostawia spółkom Skarbu Państwa wolną rękę w kwestii sponsorowania sportu, ale kodeks dobrych...
W środę, 9 kwietnia, w warszawskim hotelu Sheraton Grand odbyła się druga gala plebiscytu Herosi WP, podczas któ...
W krakowskiej Tauron Arenie odbyła się największa w historii lekcja z udziałem niemal 8 tys. uczniów szkół ponad...
Witold Bańka jest jedynym kandydatem na szefa Światowej Agencji Antydopingowej (WADA). Polak może pozostać na st...
Druga gala Herosów odbędzie się w środę 9 kwietnia w Warszawie. W głosowaniu plebiscytu WP SportoweFakty interna...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas