Prawa TV do ekstraklasy: Cyfra Plus i kto jeszcze?

W nowym sezonie ekstraklasa pozostanie w Canal Plus, z TVP zniknie magazyn. Reszta wciąż jest zagadką

Publikacja: 11.05.2011 03:20

Prawa TV do ekstraklasy: Cyfra Plus i kto jeszcze?

Foto: Archiwum

Tegoroczne lato ma być w lidze czasem zmiany opakowań. Następny sezon ekstraklasa zacznie z nowym logo i nowym terminarzem: z meczami od piątku do poniedziałku.

Mają się pojawić nowi sponsorzy, w tym również tytularny, zapewne Deutsche Telekom, który zmienia swoją polską markę Era w T-Mobile i chce zrobić to z pomocą ekstraklasy, jak kiedyś Orange.

Dużo zmieni się też, jeśli chodzi o pokazywanie ligi. Szkopuł w tym, że dwa i pół miesiąca przed początkiem nowego sezonu wciąż nie wiadomo, jak się zmieni. Poza tym, że transmisje będzie zapewne produkowała Ekstraklasa SA wspólnie z jedną z niemieckich firm producenckich, a nie telewizje,  które kupią prawa. I że wpływy dla klubów będą mniejsze niż 120 mln zł rocznie płacone dotychczas przez Cyfrę Plus wspólnie z Orange Sport. Nawet jeśli oferta telewizji sięgnie na papierze tych 120 mln zł, to będzie trzeba od tego odliczyć koszty produkcji.

Dziś najważniejsi ludzie piłki ligowej, prezesi klubów i członkowie zarządów, zjeżdżają się do Warszawy. Najpierw będą dyskutować o bezpieczeństwie z premierem i ministrem sportu, potem mają się dowiedzieć, jakie rozwiązanie przetargu telewizyjnego rekomenduje im rada nadzorcza spółki i organizująca przetarg firma UFA. Ale nawet jeśli rozstrzygną sprawę transmisji w telewizjach kodowanych, pozostanie problem magazynu ze skrótami w telewizji otwartej, kluczowy dla ewentualnych sponsorów.

Z informacji „Rz" wynika, że nie ubiegają się o niego ani TVP pokazująca przez ostatnie trzy lata magazyn i cztery hitowe mecze w sezonie, ani TVN. Nie udało nam się ustalić, czy magazynem byłby ewentualnie zainteresowany Polsat. Bardziej prawdopodobne, że miejsce dla niego znalazłoby się w TV 4.

Jak wynika z nieoficjalnych informacji, transmisje kodowane pozostaną w Cyfrze Plus, ewentualnie część meczów weźmie Polsat. To żadna niespodzianka, bo właściwie tylko te stacje zostały jeszcze na scenie. ITI zniechęciło się, gdy odrzucono jego pierwszą ofertę, a będący z nim w nieformalnym sojuszu Orange Sport sam nie jest w stanie udźwignąć takiego ciężaru finansowego. To zresztą główny powód, dla którego rozpisany jesienią przetarg telewizyjny tak się przeciąga. Poprzedni też się wydłużał, ale uratował go Orange, składając wspólną ofertę z Cyfrą Plus.

 

Tegoroczne lato ma być w lidze czasem zmiany opakowań. Następny sezon ekstraklasa zacznie z nowym logo i nowym terminarzem: z meczami od piątku do poniedziałku.

Mają się pojawić nowi sponsorzy, w tym również tytularny, zapewne Deutsche Telekom, który zmienia swoją polską markę Era w T-Mobile i chce zrobić to z pomocą ekstraklasy, jak kiedyś Orange.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Piłka nożna
"Faraon Manchesteru”. Czy Omar Marmoush uratuje City?
Piłka nożna
Bundesliga. Hit w Leverkusen na remis, Bayern krok bliżej odzyskania tytułu
Piłka nożna
W Korei Północnej reżim zakazuje transmisji meczów trzech klubów Premier League
Piłka nożna
Liga Konferencji. Solidna zaliczka Jagiellonii Białystok
Piłka nożna
Liga Mistrzów. Harry Kane poszedł w ślady Roberta Lewandowskiego