Prawa TV do ekstraklasy: Cyfra Plus i kto jeszcze?

W nowym sezonie ekstraklasa pozostanie w Canal Plus, z TVP zniknie magazyn. Reszta wciąż jest zagadką

Publikacja: 11.05.2011 03:20

Prawa TV do ekstraklasy: Cyfra Plus i kto jeszcze?

Foto: Archiwum

Tegoroczne lato ma być w lidze czasem zmiany opakowań. Następny sezon ekstraklasa zacznie z nowym logo i nowym terminarzem: z meczami od piątku do poniedziałku.

Mają się pojawić nowi sponsorzy, w tym również tytularny, zapewne Deutsche Telekom, który zmienia swoją polską markę Era w T-Mobile i chce zrobić to z pomocą ekstraklasy, jak kiedyś Orange.

Dużo zmieni się też, jeśli chodzi o pokazywanie ligi. Szkopuł w tym, że dwa i pół miesiąca przed początkiem nowego sezonu wciąż nie wiadomo, jak się zmieni. Poza tym, że transmisje będzie zapewne produkowała Ekstraklasa SA wspólnie z jedną z niemieckich firm producenckich, a nie telewizje,  które kupią prawa. I że wpływy dla klubów będą mniejsze niż 120 mln zł rocznie płacone dotychczas przez Cyfrę Plus wspólnie z Orange Sport. Nawet jeśli oferta telewizji sięgnie na papierze tych 120 mln zł, to będzie trzeba od tego odliczyć koszty produkcji.

Dziś najważniejsi ludzie piłki ligowej, prezesi klubów i członkowie zarządów, zjeżdżają się do Warszawy. Najpierw będą dyskutować o bezpieczeństwie z premierem i ministrem sportu, potem mają się dowiedzieć, jakie rozwiązanie przetargu telewizyjnego rekomenduje im rada nadzorcza spółki i organizująca przetarg firma UFA. Ale nawet jeśli rozstrzygną sprawę transmisji w telewizjach kodowanych, pozostanie problem magazynu ze skrótami w telewizji otwartej, kluczowy dla ewentualnych sponsorów.

Z informacji „Rz" wynika, że nie ubiegają się o niego ani TVP pokazująca przez ostatnie trzy lata magazyn i cztery hitowe mecze w sezonie, ani TVN. Nie udało nam się ustalić, czy magazynem byłby ewentualnie zainteresowany Polsat. Bardziej prawdopodobne, że miejsce dla niego znalazłoby się w TV 4.

Jak wynika z nieoficjalnych informacji, transmisje kodowane pozostaną w Cyfrze Plus, ewentualnie część meczów weźmie Polsat. To żadna niespodzianka, bo właściwie tylko te stacje zostały jeszcze na scenie. ITI zniechęciło się, gdy odrzucono jego pierwszą ofertę, a będący z nim w nieformalnym sojuszu Orange Sport sam nie jest w stanie udźwignąć takiego ciężaru finansowego. To zresztą główny powód, dla którego rozpisany jesienią przetarg telewizyjny tak się przeciąga. Poprzedni też się wydłużał, ale uratował go Orange, składając wspólną ofertę z Cyfrą Plus.

 

Tegoroczne lato ma być w lidze czasem zmiany opakowań. Następny sezon ekstraklasa zacznie z nowym logo i nowym terminarzem: z meczami od piątku do poniedziałku.

Mają się pojawić nowi sponsorzy, w tym również tytularny, zapewne Deutsche Telekom, który zmienia swoją polską markę Era w T-Mobile i chce zrobić to z pomocą ekstraklasy, jak kiedyś Orange.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Piłka nożna
Gareth Southgate też chętny. Zagraniczni trenerzy wysyłają CV do PZPN
Piłka nożna
Nowy selekcjoner reprezentacji Polski. Do PZPN zgłosił się nawet Miroslav Klose
Piłka nożna
Dyrektor Orlenu dla "Rzeczpospolitej": Nie komentujemy wydarzeń w PZPN
Piłka nożna
Drzwi na mundial szeroko otwarte. Zagrają nawet Jordania i Uzbekistan
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Piłka nożna
Kto nowym selekcjonerem reprezentacji Polski? Karuzela zaczyna się kręcić