Reklama
Rozwiń
Reklama

Śnieżka maluje sportowy świat

To ogólnopolski konkurs dla szkół i szansa na zyskanie brakującej infrastruktury lub rozbudowę już istniejącej.

Aktualizacja: 28.05.2017 22:47 Publikacja: 28.05.2017 22:16

Tomasz Rząsa, ambasador akcji „Kolorowe boiska”.

Tomasz Rząsa, ambasador akcji „Kolorowe boiska”.

Foto: Reporter, Wojciech Strozyk

W konkursie, od 11 lat organizowanym z powodzeniem przez Fabrykę Farb i Lakierów Śnieżka SA, mogą wziąć udział szkoły podstawowe z miejscowości nie większych niż 20 tys. mieszkańców, niemające własnego boiska lub posiadające obiekt w złym stanie. Takich szkół w całej Polsce jest niestety wciąż wiele.

– Infrastruktura sportowa znajduje się często na samym końcu inwestycji. Gminy, zwłaszcza te mniejsze, skupiają się na bardziej potrzebnych rzeczach. Mam porównanie, bo 14 lat swojego życia spędziłem za granicą, grając w Szwajcarii i Holandii. Tam w każdej miejscowości jest po siedem–osiem boisk, każda wieś może się pochwalić porządnym, zadbanym obiektem sportowym. To już nie chodzi nawet o późniejsze przełożenie na liczbę talentów, ale o wychowywanie zdrowej i silnej młodzieży – mówi „Rzeczpospolitej" Tomasz Rząsa, były piłkarz reprezentacji Polski.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Piłka nożna
Europa ma pierwszego uczestnika mundialu 2026. Anglicy straszą rywali
Piłka nożna
Z kim Polska może zagrać w barażach o mundial 2026? Scenariusze walki o awans
Piłka nożna
Republika Zielonego Przylądka zadebiutuje na mundialu. Rekiny płyną do Ameryki
Piłka nożna
Kto za Slisza i Wiśniewskiego w meczu z Holandią? Problem Jana Urbana
Piłka nożna
Litwa – Polska 0:2. Sebastian Szymański bohaterem, baraże na wyciągnięcie ręki
Reklama
Reklama