Śnieżka maluje sportowy świat

To ogólnopolski konkurs dla szkół i szansa na zyskanie brakującej infrastruktury lub rozbudowę już istniejącej.

Aktualizacja: 28.05.2017 22:47 Publikacja: 28.05.2017 22:16

Tomasz Rząsa, ambasador akcji „Kolorowe boiska”.

Tomasz Rząsa, ambasador akcji „Kolorowe boiska”.

Foto: Reporter, Wojciech Strozyk

W konkursie, od 11 lat organizowanym z powodzeniem przez Fabrykę Farb i Lakierów Śnieżka SA, mogą wziąć udział szkoły podstawowe z miejscowości nie większych niż 20 tys. mieszkańców, niemające własnego boiska lub posiadające obiekt w złym stanie. Takich szkół w całej Polsce jest niestety wciąż wiele.

– Infrastruktura sportowa znajduje się często na samym końcu inwestycji. Gminy, zwłaszcza te mniejsze, skupiają się na bardziej potrzebnych rzeczach. Mam porównanie, bo 14 lat swojego życia spędziłem za granicą, grając w Szwajcarii i Holandii. Tam w każdej miejscowości jest po siedem–osiem boisk, każda wieś może się pochwalić porządnym, zadbanym obiektem sportowym. To już nie chodzi nawet o późniejsze przełożenie na liczbę talentów, ale o wychowywanie zdrowej i silnej młodzieży – mówi „Rzeczpospolitej" Tomasz Rząsa, były piłkarz reprezentacji Polski.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Piłka nożna
Nowy selekcjoner reprezentacji Polski. Do PZPN zgłosił się nawet Miroslav Klose
Piłka nożna
Dyrektor Orlenu dla "Rzeczpospolitej": Nie komentujemy wydarzeń w PZPN
Piłka nożna
Drzwi na mundial szeroko otwarte. Zagrają nawet Jordania i Uzbekistan
Piłka nożna
Kto nowym selekcjonerem reprezentacji Polski? Karuzela zaczyna się kręcić
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Piłka nożna
Edward Iordanescu. Wprowadził Rumunię na Euro 2024, teraz ma odzyskać mistrzostwo dla Legii