Reklama

Śnieżka maluje sportowy świat

To ogólnopolski konkurs dla szkół i szansa na zyskanie brakującej infrastruktury lub rozbudowę już istniejącej.

Aktualizacja: 28.05.2017 22:47 Publikacja: 28.05.2017 22:16

Tomasz Rząsa, ambasador akcji „Kolorowe boiska”.

Tomasz Rząsa, ambasador akcji „Kolorowe boiska”.

Foto: Reporter, Wojciech Strozyk

W konkursie, od 11 lat organizowanym z powodzeniem przez Fabrykę Farb i Lakierów Śnieżka SA, mogą wziąć udział szkoły podstawowe z miejscowości nie większych niż 20 tys. mieszkańców, niemające własnego boiska lub posiadające obiekt w złym stanie. Takich szkół w całej Polsce jest niestety wciąż wiele.

– Infrastruktura sportowa znajduje się często na samym końcu inwestycji. Gminy, zwłaszcza te mniejsze, skupiają się na bardziej potrzebnych rzeczach. Mam porównanie, bo 14 lat swojego życia spędziłem za granicą, grając w Szwajcarii i Holandii. Tam w każdej miejscowości jest po siedem–osiem boisk, każda wieś może się pochwalić porządnym, zadbanym obiektem sportowym. To już nie chodzi nawet o późniejsze przełożenie na liczbę talentów, ale o wychowywanie zdrowej i silnej młodzieży – mówi „Rzeczpospolitej" Tomasz Rząsa, były piłkarz reprezentacji Polski.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Piłka nożna
Wieczór dubletów. Pierwsze bramki Roberta Lewandowskiego, pewne zwycięstwo Barcelony
Piłka nożna
Piłkarskie transfery w Ekstraklasie. Takiego lata jeszcze nie było
Piłka nożna
Droga Polski na mundial 2026. Kto może być rywalem w barażach?
Piłka nożna
Były selekcjoner reprezentacji Polski Fernando Santos zwolniony po 0:5 z Islandią
Piłka nożna
Polska - Finlandia 3:1. Dobry wynik w odpowiednim momencie
Reklama
Reklama