Śnieżka maluje sportowy świat

To ogólnopolski konkurs dla szkół i szansa na zyskanie brakującej infrastruktury lub rozbudowę już istniejącej.

Aktualizacja: 28.05.2017 22:47 Publikacja: 28.05.2017 22:16

Tomasz Rząsa, ambasador akcji „Kolorowe boiska”.

Tomasz Rząsa, ambasador akcji „Kolorowe boiska”.

Foto: Reporter, Wojciech Strozyk

W konkursie, od 11 lat organizowanym z powodzeniem przez Fabrykę Farb i Lakierów Śnieżka SA, mogą wziąć udział szkoły podstawowe z miejscowości nie większych niż 20 tys. mieszkańców, niemające własnego boiska lub posiadające obiekt w złym stanie. Takich szkół w całej Polsce jest niestety wciąż wiele.

– Infrastruktura sportowa znajduje się często na samym końcu inwestycji. Gminy, zwłaszcza te mniejsze, skupiają się na bardziej potrzebnych rzeczach. Mam porównanie, bo 14 lat swojego życia spędziłem za granicą, grając w Szwajcarii i Holandii. Tam w każdej miejscowości jest po siedem–osiem boisk, każda wieś może się pochwalić porządnym, zadbanym obiektem sportowym. To już nie chodzi nawet o późniejsze przełożenie na liczbę talentów, ale o wychowywanie zdrowej i silnej młodzieży – mówi „Rzeczpospolitej" Tomasz Rząsa, były piłkarz reprezentacji Polski.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Piłka nożna
Manchester City na kolanach w Paryżu. Mistrzowie Anglii bez awansu?
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Piłka nożna
PSG – Manchester City. Bogaci, ale jak na razie przegrani
Piłka nożna
Gole Roberta Lewandowskiego, błędy Wojciecha Szczęsnego i zwycięstwo Barcelony
Piłka nożna
Wraca Liga Mistrzów. Robert Lewandowski szuka kolejnych bramek, Barcelona walczy o awans
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Piłka nożna
Florentino Perez: Sił i pomysłów wciąż mu nie brakuje
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej