Reklama

Gra FIFA: Bitwa o licencje

FIFA, czyli królowa piłkarskich gier komputerowych, może zmienić nazwę. To zwiastun zakończenia jednego z najbardziej lukratywnych porozumień w dziejach sportu.

Publikacja: 10.11.2021 21:01

Gra FIFA: Bitwa o licencje

Foto: Adobe stock

Związek trwał blisko trzydzieści lat. Pierwsza edycja gry, jeszcze pod szyldem FIFA International Soccer, trafiła na sklepowe półki tuż przed Bożym Narodzeniem w 1993 roku i dawała użytkownikom możliwość rozegrania meczu jedną z 48 drużyn w dwuwymiarowej rzeczywistości. Pudełko, które zawierało dyskietkę z grą, ozdobił Piotr Świerczewski walczący o piłkę z Anglikiem Davidem Plattem.



Dziś seria, której kolejne edycje sygnowane są numerem oznaczającym nadchodzący rok, to jedna z najpotężniejszych franczyz na rynku gier komputerowych. Firma Electronic Arts (EA), działająca pod marką EA Sports, zarabia dzięki niej miliardy dolarów. Każde wydanie, którego premierze towarzyszy potężna kampania z udziałem największych gwiazd - okładkę ozdabiali już Argentyńczyk Leo Messi, Portugalczyk Cristiano Ronaldo czy Francuz Kylian Mbappe - błyskawicznie trafia na szczyt listy przebojów.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Piłka nożna
Grzegorz Krychowiak ogłosił, że kończy karierę. Teraz film, podcast i kurs trenera
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Piłka nożna
Grzegorz Krychowiak w lidze okręgowej. Bez piłki by sobie poradził
Piłka nożna
Legia - Lech. Niespodzianki są dla Europy, dla Ekstraklasy zostaje nuda
Piłka nożna
El Clasico. Wojciech Szczęsny obronił rzut karny, ale punkty zostają w Madrycie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Piłka nożna
W niedzielę Real – Barcelona. Madryt czeka na rock and rolla
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama