Pepsi przeprasza za laleczkę voodoo z wizerunkiem Ronaldo

Szwedzki oddział firmy Pepsi przeprosił za kampanię reklamową, stworzoną przed rewanżowym spotkaniem Szwecji z Portugalią. Zdjęcia przedstawiały laleczkę voodoo przypominającą Cristiano Ronaldo

Publikacja: 21.11.2013 17:28

Pepsi przeprasza za laleczkę voodoo z wizerunkiem Ronaldo

Foto: Facebook

Kampania składała się z trzech fotografii, w których występowała laleczka woodoo przypominająca lidera portugalskiej reprezentacji. Obrazki przedstawiały między innymi laleczkę przymocowaną do torów lub przekutą setkami igieł.

Zdjęcia szybko obiegły cały świat. Na negatywne reakcje ze strony kibiców nie trzeba było długo czekać. Zgłaszający swoje niezadowolenie kibice, zmusili firmę do usunięcia zamieszczonych zdjęć. Dodatkowo przedstawiciele Pepsi złożyli dziś oficjalne przeprosiny w tej sprawie.

"Nigdy naszym zamiarem nie było doprowadzenie do postrzegania sportu, czy też ducha rywalizacji w negatywnym świetle. Żałujemy, że ludzie poczuli się dotknięci tym wpisem. Chcielibyśmy przeprosić wszystkich, których uraziliśmy" - czytamy w wystosowanym oświadczeniu.

Producent dodał również, że pragnie przeprosić Cristiano Ronaldo i całą reprezentację Portugalii.

Reklamy nie wpłynęły na postawę Ronaldo w tym meczu. Portugalczyk zdobył trzy bramki i zapewnił swojej reprezentacji awans na mundial.

Na Facebooku powstała również grupa, która namawia do bojkotowania firmy. Zapisało się już do niej ponad 130 tysięcy osób. Dodatkowo kibice zwracają uwagę, że twarzą firmy jest Argentyńczyk Leo Messi. Obaj zawodnicy rywalizują o miano najlepszego zawodnika na świecie.

Kampania składała się z trzech fotografii, w których występowała laleczka woodoo przypominająca lidera portugalskiej reprezentacji. Obrazki przedstawiały między innymi laleczkę przymocowaną do torów lub przekutą setkami igieł.

Zdjęcia szybko obiegły cały świat. Na negatywne reakcje ze strony kibiców nie trzeba było długo czekać. Zgłaszający swoje niezadowolenie kibice, zmusili firmę do usunięcia zamieszczonych zdjęć. Dodatkowo przedstawiciele Pepsi złożyli dziś oficjalne przeprosiny w tej sprawie.

Piłka nożna
Polskie piłkarki awansowały na Euro. Czy to coś zmieni?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Piłka nożna
Wielkie pieniądze Orlenu dla PZPN
Piłka nożna
Polskie piłkarki zagrają na Euro. Kiedy poznają rywalki?
Piłka nożna
Barcelona na piątkę. Wygrywa bez Roberta Lewandowskiego i przerywa złą serię
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Piłka nożna
Gol Ewy Pajor w ostatnich minutach. Polki jadą na Euro
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska