Kampania składała się z trzech fotografii, w których występowała laleczka woodoo przypominająca lidera portugalskiej reprezentacji. Obrazki przedstawiały między innymi laleczkę przymocowaną do torów lub przekutą setkami igieł.
Zdjęcia szybko obiegły cały świat. Na negatywne reakcje ze strony kibiców nie trzeba było długo czekać. Zgłaszający swoje niezadowolenie kibice, zmusili firmę do usunięcia zamieszczonych zdjęć. Dodatkowo przedstawiciele Pepsi złożyli dziś oficjalne przeprosiny w tej sprawie.
"Nigdy naszym zamiarem nie było doprowadzenie do postrzegania sportu, czy też ducha rywalizacji w negatywnym świetle. Żałujemy, że ludzie poczuli się dotknięci tym wpisem. Chcielibyśmy przeprosić wszystkich, których uraziliśmy" - czytamy w wystosowanym oświadczeniu.
Producent dodał również, że pragnie przeprosić Cristiano Ronaldo i całą reprezentację Portugalii.
Reklamy nie wpłynęły na postawę Ronaldo w tym meczu. Portugalczyk zdobył trzy bramki i zapewnił swojej reprezentacji awans na mundial.