Puma jest związana z włoską federacją piłki nożnej (FIGC) od 2003 roku. Partnerstwo jest strategiczne i obecnie wykracza daleko poza zwyczajowe kontrakty tego typu.
Firma produkująca od lat odzież i obuwie sportowe ma dziś wyłączność na wszystkie produkty licencjonowane przez FIGC i zarządza marketingiem tych produktów, w dodatku pozostaje oficjalnym dostawcą strojów i butów dla wszystkich piłkarskich reprezentacji Włoch.
Ostatnie porozumienie obejmuje również poszerzoną współpracę przy różnorodnych projektach, od rozwoju futbolu młodzieżowego i kobiecego po walkę z rasizmem na stadionach i nadanie marce FIGC statusu międzynarodowego. Finansowych szczegółów nie ujawniono, podano tylko, że kontrakt przedłużono o 10 lat. Szefowie Pumy dodali, że to kolejny krok, by ich firma stała się „najszybszą sportową marką na świecie".
Kontrakt przypomina, że niespełna rok temu Puma związała się z włoską federacją w jeszcze jeden szczególny sposób. Po zatrudnieniu na stanowisku trenera reprezentacji niegdysiejszej legendy Juventusu Turyn Antonio Conte – okazało się w dwuletnim kontrakcie szkoleniowca z FIGC jest kwota 3,2 mln euro rocznie, którą w większej części (2 mln euro) zapłaci sponsor.
Puma wyznaczyła też trenerowi program wypłat bonusów za osiągniecie konkretnych celów z reprezentacją – awans na Euro 2016 i poprawę rankingu FIFA. Federacja wydaje się być zadowolona z tego rozwiązania, ale włoska opinia publiczna mniej.