Brawn poza zasięgiem

- Byłem dużo szybszy niż Vettel i Button - mówi Robert Kubica w rozmowie z dziennikarzem "Rzeczpospolitej"

Publikacja: 29.03.2009 18:19

Robert Kubica

Robert Kubica

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

[b]Jak z pana perspektywy wyglądała końcówka wyścigu? [/b]

[b]Robert Kubica:[/b] byłem dużo szybszy niż Vettel i Button. Oni mieli kłopoty z oponami i z okrążenia na okrążenie jechali coraz wolniej. Zaczęło się od tego, że Vettel pojechał bardzo szeroko w pierwszym zakręcie. Wyszedł z niego dużo wolniej, potem zjechał na prostej w prawo. Przed zakrętem 3 byłem po czystej stronie toru i zahamowałem w normalnym miejscu, a on dużo wcześniej. Zobaczył, że go wyprzedzam, puścił hamulec i dodał jeszcze gazu. Nie dał rady skręcić, wyrzuciło mu przód. Zostawiłem mu dużo miejsca, tyle, ile mogłem. Próbowałem odczepić się od jego samochodu i to się udało, ale dwa zakręty później oderwane skrzydło wpadło pod bolid i skończyłem wyścig.

[b]Dałby pan radę dogonić Buttona?[/b]

Sądzę, że byłaby walka.

[b]Ma pan żal do Vettela? [/b]

Gdyby to był ostatni zakręt wyścigu, to byłoby w porządku, ale nie robi się takich akcji kilka okrążeń przed końcem. On już praktycznie nie miał opon, miał kłopoty z przyczepnością, tylko w pierwszym zakręcie na tym okrążeniu odrobiłem do niego ze dwie sekundy. Lepiej by było, jakby oba samochody dojechały do mety, a nie żaden. W pierwszym wyścigu sezonu warto zdobyć punkty i szkoda, że po tak udanym dla nas obu weekendzie żadnemu z nas się to nie udało. Tak bywa, to są wyścigi.

[b]Wypadek był z jego winy? [/b]

Trudno powiedzieć. Na pewno trochę za optymistycznie próbował się bronić. Przednie opony miał bardzo zużyte, stąd nie dał rady skręcić i zmieścić się w torze jazdy. Trzeba wiedzieć, na czym się stoi i co można zdziałać w danej sytuacji. Jakbym go tam nie wyprzedził, to i tak zrobiłbym to parę zakrętów dalej.

[b]Czy nowa aerodynamika w samochodach ułatwia wyprzedzanie? W czasie wyścigu było sporo walki...[/b]

Aerodynamika raczej niewiele pomaga, czuć brak docisku jak się jedzie za rywalem. Przy stracie mniejszej niż sekunda trudno się utrzymać za samochodem z przodu, tak więc niewiele się zmieniło. Walka w Australii to raczej efekt kłopotów z oponami.

[b]Czas na Malezję, tor o innej charakterystyce. Czy długie proste i szybkie zakręty sprawią, że układ sił ulegnie zmianie? [/b]

Nie sądzę, aby coś się drastycznie zmieniło. Jakieś roszady mogą być, ale na pewno nie jeśli chodzi o zespół Brawn. Oni są poza zasięgiem.

[b]Jak z pana perspektywy wyglądała końcówka wyścigu? [/b]

[b]Robert Kubica:[/b] byłem dużo szybszy niż Vettel i Button. Oni mieli kłopoty z oponami i z okrążenia na okrążenie jechali coraz wolniej. Zaczęło się od tego, że Vettel pojechał bardzo szeroko w pierwszym zakręcie. Wyszedł z niego dużo wolniej, potem zjechał na prostej w prawo. Przed zakrętem 3 byłem po czystej stronie toru i zahamowałem w normalnym miejscu, a on dużo wcześniej. Zobaczył, że go wyprzedzam, puścił hamulec i dodał jeszcze gazu. Nie dał rady skręcić, wyrzuciło mu przód. Zostawiłem mu dużo miejsca, tyle, ile mogłem. Próbowałem odczepić się od jego samochodu i to się udało, ale dwa zakręty później oderwane skrzydło wpadło pod bolid i skończyłem wyścig.

Sport
Wsparcie MKOl dla polskiego kandydata na szefa WADA
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sport
Alpy 2030. Zimowe igrzyska we Francji zagrożone?
Sport
Andrzej Duda i Międzynarodowy Komitet Olimpijski. Czy to w ogóle możliwe?
Sport
Putin chciał zorganizować własne igrzyska. Rosja odwołuje swoje plany
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Sport
Narendra Modi marzy o igrzyskach. Pójdzie na starcie z Arabią Saudyjską i Katarem?