Super Bowl pobił rekord wszech czasów

Niedzielny Super Bowl przyciągnął przed ekrany średnio 111 milionów widzów. To rekord w historii amerykańskiej telewizji

Aktualizacja: 08.02.2011 15:01 Publikacja: 08.02.2011 14:43

Super Bowl

Super Bowl

Foto: AFP

Rywalizację Green Bay Packers i Pittsburgh Steelers w sumie obejrzało aż 162,9 mln osób - do tej kategorii zalicza się jednak wszystkich w wieku od dwóch lat wzwyż, którzy zobaczyli co najmniej sześciominutowy fragment Super Bowl. Średnio cały finał oglądało zaś 111 mln widzów.

Organizatorzy Super Bowl pobili tym samym własny życiowy rekord - ustawiony w zeszłym roku, gdy impreza przyciągnęła przed małe ekrany średnio 106,5 mln telewidzów.

Wcześniej przez 27 lat tytuł mistrza w tej kategorii należał do finałowego odcinka serialu „MASH”, który w 1983 oku zgromadził przed telewizorami 106 milionów Amerykanów. Jeśli tak dalej pójdzie za rok „MASH” może już znaleźć się poza podium. Super Bowl poprawia bowiem swoje wyniki już szósty rok z rzędu. Od 2005 roku liczba widzów finału futbolowej ligi wzrosła o prawie 25 milionów.

Nowe rekordy cieszą oczywiście reklamodawców, którzy za 30-sekundowy spot płacą średnio trzy miliony dolarów. Ich reklamy są jednak potem wielokrotnie za darmo pokazywane przez najróżniejsze inne stacje, które analizują, który spot był w tym roku najlepszy. Reklamy z Super Bowl biją też rekordy popularności na portalach społecznościowych. Dla przykładu spot Volkswagena z sześcioletnim Darthem Vaderem w roli głównej obejrzało na YouTube już ponad 20 milionów osób.

Nic więc dziwnego, że mimo kosmicznej ceny chętnych na zakup czasu antenowego nie brakuje, a większość reklamodawców już jesienią rezerwuje sobie miejsca w blokach reklamowych na Super Bowl.

[srodtytul] Zobacz reklamy z Super Bowl:[/srodtytul]

[b]Volkswagen[/b]

[b]Audi[/b]

[b]Pepsi[/b]

Rywalizację Green Bay Packers i Pittsburgh Steelers w sumie obejrzało aż 162,9 mln osób - do tej kategorii zalicza się jednak wszystkich w wieku od dwóch lat wzwyż, którzy zobaczyli co najmniej sześciominutowy fragment Super Bowl. Średnio cały finał oglądało zaś 111 mln widzów.

Organizatorzy Super Bowl pobili tym samym własny życiowy rekord - ustawiony w zeszłym roku, gdy impreza przyciągnęła przed małe ekrany średnio 106,5 mln telewidzów.

Sport
Kodeks dobrych praktyk. „Wysokość wsparcia będzie przedmiotem dyskusji"
Sport
Wybitni sportowcy wyróżnieni nagrodami Herosi WP 2025
Sport
Rafał Sonik z pomocą influencerów walczy z hejtem. 8 tysięcy uczniów na rekordowej lekcji
doping
Witold Bańka jedynym kandydatem na szefa WADA
Materiał Partnera
Herosi stoją nie tylko na podium
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku