Reklama

Wesoła Pani sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego. "Rozmawiamy z potentatami"

Wesoła Pani została sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl). - Odbudowujemy budżet. Rozmawiamy z dużymi markami, potentatami na świecie - mówi Radosław Piesiewicz.

Publikacja: 18.10.2024 15:03

Rzeżba Igora Mitoraja „Ikaro alato” przed Centrum Olimpijskim w Warszawie

Rzeżba Igora Mitoraja „Ikaro alato” przed Centrum Olimpijskim w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Zborowski

Prezes na początku piątkowej konferencji szeroko się uśmiechnął. - Mam nadzieję, że to początek dobrych informacji – oznajmił. Piesiewicz zapowiadał na łamach „Rz”, że nowym sponsorem PKOl zostanie firma zagraniczna. Dziś wiadomo już, że chodzi o pochodzącą z Ukrainy i mającą w Polsce swój oddział pod firmą „Wesoła Pani” sieć sklepów z produktami garmażeryjnymi. Jej ambasadorką jest polska zapaśniczka, olimpijka, urodzona pod Lwowem Anhelina Łysak.

Umowę podpisano na rok, zacznie obowiązywać 1 listopada. „Wesoła Pani” pojawi się dzięki niej wśród sponsorów PKOl. To oznacza, że będzie przelewać na konto komitetu pieniądze – wysokość kontraktu pozostaje tajemnicą - i nie mamy do czynienia ze współpracą barterową.

Czytaj więcej

Radosław Piesiewicz dla „Rzeczpospolitej”: Sławomir Nitras próbuje zniszczyć polski sport

Polski Komitet Olimpijski szuka pieniędzy. Sponsorzy odchodzą

PKOl szuka sponsorów, bo wygasła umowa z JSW, a po igrzyskach kontrakty wypowiedziały inne spółki Skarbu Państwa: Enea, Krajowa Grupa Spożywcza, Tauron, PKP Cargo oraz PKP Intercity. Dziś na stronie internetowej w sekcji „sponsorzy" został już tylko logotyp tej pierwszej i będzie tam do końca roku. – Spośród spółek Skarbu Państwa nie zostanie z nami raczej nikt. Z końcem roku wygasa ponadto umowa z Orlenem. Zobaczymy, jak sprawa się potoczy - mówi Piesiewicz.

Dziś, obok Orlenu i Enei, PKOl ma trzech sponsorów: to Profbud, Adidas oraz Polsat Plus. „Wesoła Pani” jest szóstym. Te kontrakty i umowy, które Piesiewicz obecnie negocjuje mają sprawić, że budżet organizacji w przyszłym roku nie będzie niższy niż w czasach, gdy prezesem był Andrzej Kraśnicki.

Reklama
Reklama

Sponsorzy i partnerzy Polskiego Komitetu Olimpijskiego

PKOl w ciągu ostatniego 1,5 roku, czyli po zmianie prezesa, zyskał dziewięciu sponsorów (Enea, Krajowa Grupa Spożywcza, Tauron, PKP Cargo, PKP Intercity, JSW, Polsat Plus, Profbud, Adidas) i ośmiu partnerów (Itaka, BIZUU, Art in House, ATT Investments, Lilou, Leroy Merlin, Toyota Okęcie, Stroer), lecz ta druga grupa to współprace barterowe, obejmujące chociażby nagrody dla olimpijczyków. Umowę przedłużyły Ferrero oraz Grupa LuxMed. Partnerem PKOl pozostaje ponadto DobryHotel.

Te firmy, które podpisały bądź przedłużyły umowy za kadencji Piesiewicza, widać w Klubie Olimpijczyka na szóstym piętrze Centrum Olimpijskiego, choć niektóre logotypy już z niej zniknęły. Złota tabliczka „Wesołej Pani” zawiśnie tam wkrótce. Na razie na ścianie jest kilka wolnych miejsc.

Olimpizm
Hanna Wawrowska doceniona. Polska kolebką sportowego ducha
warszawa
Ośrodek Nowa Skra w pigułce. Miasto odpowiada na pytania dotyczące inwestycji
Sport
Liga Mistrzów. Barcelona – PSG: obrońcy trofeum wygrali rzutem na taśmę
Sport
Warszawa biegnie po rekord. W niedzielę odbędzie się 47. Nationale Nederlanden Maraton Warszawski
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Sport
Znajdą się pieniądze na modernizację Polonii? Los inwestycji w rękach radnych
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama