Wesoła Pani sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego. "Rozmawiamy z potentatami"

Wesoła Pani została sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl). - Odbudowujemy budżet. Rozmawiamy z dużymi markami, potentatami na świecie - mówi Radosław Piesiewicz.

Publikacja: 18.10.2024 15:03

Rzeżba Igora Mitoraja „Ikaro alato” przed Centrum Olimpijskim w Warszawie

Rzeżba Igora Mitoraja „Ikaro alato” przed Centrum Olimpijskim w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Zborowski

Prezes na początku piątkowej konferencji szeroko się uśmiechnął. - Mam nadzieję, że to początek dobrych informacji – oznajmił. Piesiewicz zapowiadał na łamach „Rz”, że nowym sponsorem PKOl zostanie firma zagraniczna. Dziś wiadomo już, że chodzi o pochodzącą z Ukrainy i mającą w Polsce oddział pod firmą „Wesoła Pani” sieć sklepów z produktami garmażeryjnymi. Jej ambasadorką jest polska zapaśniczka, olimpijka, urodzona pod Lwowem Anhelina Łysak.

Umowę podpisano na rok, zacznie obowiązywać 1 listopada. „Wesoła Pani” pojawi się dzięki niej wśród sponsorów PKOl. To oznacza, że będzie przelewać na konto komitetu pieniądze – wysokość kontraktu pozostaje tajemnicą - i nie mamy do czynienia ze współpracą barterową.

Czytaj więcej

Radosław Piesiewicz dla „Rzeczpospolitej”: Sławomir Nitras próbuje zniszczyć polski sport

Polski Komitet Olimpijski szuka pieniędzy. Sponsorzy odchodzą

PKOl szuka sponsorów, bo wygasła umowa z JSW, a po igrzyskach kontrakty wypowiedziały inne spółki Skarbu Państwa: Enea, Krajowa Grupa Spożywcza, Tauron, PKP Cargo oraz PKP Intercity. Dziś na stronie internetowej w sekcji „sponsorzy" został już tylko logotyp tej pierwszej i będzie tam do końca roku. – Spośród spółek Skarbu Państwa nie zostanie z nami raczej nikt. Z końcem roku wygasa ponadto umowa z Orlenem. Zobaczymy, jak sprawa się potoczy - mówi Piesiewicz.

Dziś, obok Orlenu i Enei, PKOl ma trzech sponsorów: to Profbud, Adidas oraz Polsat Plus. „Wesoła Pani” jest szóstym. Te kontrakty i umowy, które Piesiewicz obecnie negocjuje mają sprawić, że budżet organizacji w przyszłym roku nie będzie niższy niż w czasach, gdy prezesem był Andrzej Kraśnicki.

Sponsorzy i partnerzy Polskiego Komitetu Olimpijskiego

PKOl w ciągu ostatniego 1,5 roku, czyli po zmianie prezesa, zyskał dziewięciu sponsorów (Enea, Krajowa Grupa Spożywcza, Tauron, PKP Cargo, PKP Intercity, JSW, Polsat Plus, Profbud, Adidas) i ośmiu partnerów (Itaka, BIZUU, Art in House, ATT Investments, Lilou, Leroy Merlin, Toyota Okęcie, Stroer), lecz ta druga grupa to współprace barterowe, obejmujące chociażby nagrody dla olimpijczyków. Umowę przedłużyły Ferrero oraz Grupa LuxMed. Partnerem PKOl pozostaje ponadto DobryHotel.

Te firmy, które podpisały bądź przedłużyły umowy za kadencji Piesiewicza, widać w Klubie Olimpijczyka na szóstym piętrze Centrum Olimpijskiego, choć niektóre logotypy już z niej zniknęły. Złota tabliczka „Wesołej Pani” zawiśnie tam wkrótce. Na razie na ścianie jest kilka wolnych miejsc.

Prezes na początku piątkowej konferencji szeroko się uśmiechnął. - Mam nadzieję, że to początek dobrych informacji – oznajmił. Piesiewicz zapowiadał na łamach „Rz”, że nowym sponsorem PKOl zostanie firma zagraniczna. Dziś wiadomo już, że chodzi o pochodzącą z Ukrainy i mającą w Polsce oddział pod firmą „Wesoła Pani” sieć sklepów z produktami garmażeryjnymi. Jej ambasadorką jest polska zapaśniczka, olimpijka, urodzona pod Lwowem Anhelina Łysak.

Umowę podpisano na rok, zacznie obowiązywać 1 listopada. „Wesoła Pani” pojawi się dzięki niej wśród sponsorów PKOl. To oznacza, że będzie przelewać na konto komitetu pieniądze – wysokość kontraktu pozostaje tajemnicą - i nie mamy do czynienia ze współpracą barterową.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
rozmowa
Radosław Piesiewicz dla „Rzeczpospolitej”: Sławomir Nitras próbuje zniszczyć polski sport
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Sport
Kontrolerzy NIK weszli do siedziby PKOl
Sport
Jagiellonii i Legii sen o Wrocławiu
Sport
Tadej Pogacar silny jak nigdy
Sport
PKOl i Radosław Piesiewicz pozwą ministra Sławomira Nitrasa