Reklama

Więcej pieniędzy dla polskiego sportu. Radosław Piesiewicz idzie za ciosem

Enea, czyli kolejna spółka skarbu państwa, zostanie nowym sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl). Krąg beneficjentów najnowszego kontraktu będzie ograniczony.

Publikacja: 10.07.2023 13:56

Radosław Piesiewicz (z lewej) przymierza w Klubie Olimpijczyka plakietkę z nowym sponsorem PKOl-u. Z

Polski Komitet Olimpijski z nowym sponsorem

Radosław Piesiewicz (z lewej) przymierza w Klubie Olimpijczyka plakietkę z nowym sponsorem PKOl-u. Z lewej prezes zarządu ENEA S.A. Paweł Majewski

Foto: Rafał Oleksiewicz

Enea - poprzez PKOl - wesprze Polski Związek Towarzystw Wioślarskich (PZTW), Polski Związek Tenisa Stołowego (PZTS), Polski Związek Rugby, Polski Związek Triathlonu oraz Polski Związek Cheerleadingu, czyli jedyny w tej grupie sport nieolimpijski. Spółka energetyczna już wcześniej finansowała dwie pierwsze organizacje. Teraz będzie je sponsorowała poprzez pośrednika, choć prezes Radosław Piesiewicz na takie naświetlenie sprawy się nie zgadza.

- Nie chodzi o pośrednictwo, lecz o pozyskiwanie środków dla całego polskiego sportu - wyjaśnia w rozmowie z "Rz". - Duże związki mają pod tym względem łatwiej, a mniejsze - trudniej. My, jako PKOl, chcemy pomagać wszystkim. Oferujemy sponsorom swoje pola eksploatacji, co ma wpływ na wyższe ekwiwalenty reklamowe. Część środków trafi do pięciu wspomnianych związków, a część zostanie u nas, ale szczegóły tego podziału to tajemnica handlowa.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Inne sporty
Drogo i bez blasku. Po co Polsce były igrzyska europejskie?
Sport
Osłodzą życie sportowców. Polski Komitet Olimpijski ma nowego sponsora
Sport
Samochody i zegarki dla medalistów igrzysk europejskich
Sport
Zmarł Hulk Hogan, ikona i popularyzator wrestlingu
Sport
Nie żyje Felix Baumgartner, legenda sportów ekstremalnych
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama