Jak oszukać i rozbawić rywali

Rok temu Brawn GP zdeklasował konkurencję w pierwszych wyścigach, stosując podwójny dyfuzor. Dziś ta część samochodu jest przez zespoły Formuły 1 jeszcze pilniej strzeżona

Aktualizacja: 01.03.2010 18:27 Publikacja: 01.03.2010 15:53

Lewis Hamilton na torze Montmelo miał świetne czasy

Lewis Hamilton na torze Montmelo miał świetne czasy

Foto: AFP

W wyścigowym światku, jak przed rokiem krążą plotki o super dyfuzorach. W ten weekend kierowcy testowali w Barcelonie. To właśnie dyfuzory były najpilniej strzeżonymi elementami samochodów.

Sposoby zakamuflowania tyłu bolidu przed ciekawską konkurencją były mniej lub bardziej subtelne. Red Bull Racing umieścił na tyle pokrywy silnika naklejki przedstawiające fałszywe końcówki układu wydechowego.

Wysiłki Ferrari spowodowały ogólną wesołość w paddocku. Kiedy auto wjeżdżało do alei serwisowej dyfuzor osłaniany był wcześniej przygotowaną płachtą, a technicy wyprowadzali parawany, które stawiali przed rozbawionymi członkami ekipy McLarena.

[srodtytul]Zobacz wideo:[/srodtytul]

Jeszcze bardziej tajemniczy są inżynierowie Mercedesa i Renault. MGP W01 ma otrzymać nowy dyfuzor dopiero podczas piątkowych testów przed wyścigiem w Bahrajnie. Kierowcy zdają się nie wierzyć w te doniesienia. – Moim zdaniem, to tylko plotki, jak wiele innych - przekonywał na łamach hiszpańskiego dziennika "El Pais" Fernando Alonso z Ferrari. – Teraz wszystkie auta są wyposażone w super dyfuzory i nie należy spodziewać się niespodzianek, ponieważ przepisy zostały przez inżynierów rozciągnięte do granic możliwości - dodał.

Zespół Polaka Roberta Kubicy zapowiada z kolei radykalne rozwiązanie na granicy przepisów. Renault również ma zaryzykować testy rozwiązania dopiero przed pierwszym wyścigiem.

[srodtytul]Jaką rolę pełni dyfuzor i o co w zeszłym sezonie toczył się spór?[/srodtytul]

[obrazek=http://www.rp.pl/pliki/mt/sport/dyfuzor.jpg" style="border: 1px #808080 solid; float: right]

W wyścigowym światku, jak przed rokiem krążą plotki o super dyfuzorach. W ten weekend kierowcy testowali w Barcelonie. To właśnie dyfuzory były najpilniej strzeżonymi elementami samochodów.

Sposoby zakamuflowania tyłu bolidu przed ciekawską konkurencją były mniej lub bardziej subtelne. Red Bull Racing umieścił na tyle pokrywy silnika naklejki przedstawiające fałszywe końcówki układu wydechowego.

doping
Witold Bańka jedynym kandydatem na szefa WADA
Materiał Partnera
Herosi stoją nie tylko na podium
Sport
Sportowcy spotkali się z Andrzejem Dudą. Chodzi o ustawę o sporcie
Sport
Czy Andrzej Duda podpisze nowelizację ustawy o sporcie? Jest apel do prezydenta
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Sport
Dlaczego Kirsty Coventry wygrała wybory i będzie pierwszą kobietą na czele MKOl?