Kubica po treningach: Zmiany nie wystarczają

Kierowcy jeździli dziś po raz pierwszy w Europie. Na pierwszym treningu Robert Kubica uzyskał trzeci czas, na drugim uplasował się w końcu stawki.

Publikacja: 08.05.2009 12:59

Odmieniony samochód Roberta Kubicy z pakietem poprawek aerodynamicznych

Odmieniony samochód Roberta Kubicy z pakietem poprawek aerodynamicznych

Foto: AFP

W pierwszej sesji treningowej lider klasyfikacji generalnej w ostatnich minutach sesji jako jedyny zszedł czasem poniżej 1 minuty i 22 sekund, wyprzedzając Jarno Trullego. Zespół BMW Sauber nie ma jednak powodów do narzekań. Przywiózł do Barcelony nowy pakiet aerodynamiczny i widać było tego pierwsze efekty.

Przez całą sesję Robert Kubica plasował się w środku stawki. Na ostatni przejazd założył jednak miękkie opony i pierwszy trening zakończył na trzecim miejscu. Tuż za nim był kolega z zespołu Nick Heidfeld.

- Przekonaliśmy się dzisiaj, że samochód jest lepszy. Czuje się więcej przyczepności, ale cudów nie oczekuję - mówił Kubica.

[srodtytul]W drugiej sesji symulacja wyścigu?[/srodtytul]

Drugi trening nieco zmienił obraz sytuacji. O ile pierwsza odsłona (a szczególnie jej końcówka) mogła w wykonaniu Kubicy być symulacją kwalifikacji to w druga wyglądała tak jakby Polak sprawdzał jak bolid zachowa się w czasie wyścigu. Przejechał bardzo dużo okrążeń (40). Intensywnie sprawdzał miękkie opony by w końcówce wyjechać na twardych. Ostatecznie zajął 16. miejsce. Znów był tuż przed Heidfeldem.

Trening wygrał Nico Rosberg, który w samej końcówce wykręcił 1.21,588, po czym stanął na poboczu – jego samochód odmówił posłuszeństwa. Drugi był jego kolega z zespołu Kazuki Nakajima. Za dwójką Williamsa znalazł się Fernando Alonso. Dopiero za nimi uplasowali się faworyci wyścigu - kierowcy zespołów Brawna i Red Bulla.

[srodtytul]Kwalifikacje odkryją wszystkie karty[/srodtytul]

W obu sesjach nie najlepiej spisywały się bolidy McLarena zajmując miejsca pod koniec stawki.

Zespoły w treningach mogą nie prezentować swej optymalnej formy. Dlatego o tym jaka jest faktyczna dyspozycja poszczególnych teamów przekonamy się w jutrzejszych kwalifikacjach do wyścigu o Grand Prix Hiszpanii.

[ramka][srodtytul]Robert Kubica po trenigach[/srodtytul]

Prace nad samochodem nie były moim zadaniem, skupiali się na tym ludzie w fabryce. Naszym celem była poprawa osiągów samochodu i zmniejszenie strat do czołówki. Wprowadziliśmy duże zmiany w aerodynamice, ale to wciąż nie wystarcza. Musimy pracować dalej.

Przy takich stratach do czołówki potrzebujemy naprawdę dużych kroków naprzód, aby ją dogonić. Ten piątek był zupełnie inny niż zazwyczaj. Mieliśmy bardzo dużo pracy przy sprawdzaniu, jak zachowują się nowe elementy. Poszukiwaliśmy odpowiednich ustawień, zdołaliśmy także zabrać się za porównywanie opon. Szybko okazało się, że miękkie opony spisują się lepiej od twardych. Mamy jednak sporo danych do analizowania, chcemy wyciągnąć z tego samochodu tak dużo, jak się da.

Musimy przede wszystkim zachować spokój i wciąż pracować nad poprawkami. Prawdopodobnie zajmie to dużo czasu, a efektów nie można być pewnym. Dobrze, że tutaj mamy już nowe części, ale trzeba pracować dalej. Potrzebujemy kolejnych modyfikacji – i to tak szybko, jak się da. [i]-m.s. [/i][/ramka]

[ramka] [srodtytul]Wyniki pierwszej sesji treningowej[/srodtytul]

[b]Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.[/b]

1 J.Button Brawn GP 1:21.799 21

2 J.Trulli Toyota 1:22.154 30

3 R.Kubica BMW Sauber 1:22.221 24

4 N.Heidfeld BMW Sauber 1:22.658 14

5 K. Nakajima Williams 1:22.659 24

6 N.Rosberg Williams 1:22.667 26

7 N.Piquet Renault 1:22.753 24

8 T.Glock Toyota 1:22.828 29

9 F.Massa Ferrari 1:22.855 15

10 R.Barrichello Brawn GP 1:22.859 24

11 K.Raikkonen Ferrari 1:22.873 20

12 M.Webber Red Bull 1:22.934 25

13 S.Vettel Red Bull 1:22.959 24

14 L.Hamilton McLaren 1:23.077 21

15 S.Bourdais Toro Rosso 1:23.088 30

16 G.Fisichella Force India 1:23.089 25

17 F.Alonso Renault 1:23.157 18

18 S.Buemi Toro Rosso 1:23.185 31

19 H.Kovalainen McLaren 1:23.522 17

20 A.Sutil Force India 1:23.536 19[/ramka]

[ramka][srodtytul]Wyniki drugiej sesji treningowej[/srodtytul]

[b]Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.[/b]

1 N.Rosberg Williams 1:21.588 43

2 K. Nakajima Williams 1:21.740 40

3 F.Alonso Renault 1:21.781 36

4 R.Barrichello Brawn GP 1:21.843 39

5 M.Webber Red Bull 1:22.027 37

6 J.Button Brawn GP 1:22.052 35

7 S.Vettel Red Bull 1:22.082 45

8 N.Piquet Renault 1:22.349 26

9 S.Buemi Toro Rosso 1:22.571 17

10 K.Raikkonen Ferrari 1:22.599 40

11 S.Bourdais Toro Rosso 1:22.615 30

12 G.Fisichella Force India 1:22.670 32

13 L.Hamilton McLaren 1:22.809 31

14 H.Kovalainen McLaren 1:22.876 29

15 F.Massa Ferrari 1:22.878 35

16 R.Kubica BMW Sauber 1:22.948 40

17 N.Heidfeld BMW Sauber 1:23.173 39

18 T.Glock Toyota 1:23.360 46

19 J.Trulli Toyota 1:23.623 47

20 A.Sutil Force India -:--.--- 0[/ramka]

W pierwszej sesji treningowej lider klasyfikacji generalnej w ostatnich minutach sesji jako jedyny zszedł czasem poniżej 1 minuty i 22 sekund, wyprzedzając Jarno Trullego. Zespół BMW Sauber nie ma jednak powodów do narzekań. Przywiózł do Barcelony nowy pakiet aerodynamiczny i widać było tego pierwsze efekty.

Przez całą sesję Robert Kubica plasował się w środku stawki. Na ostatni przejazd założył jednak miękkie opony i pierwszy trening zakończył na trzecim miejscu. Tuż za nim był kolega z zespołu Nick Heidfeld.

Pozostało 87% artykułu
Sport
Andrzej Duda i Międzynarodowy Komitet Olimpijski. Czy to w ogóle możliwe?
Sport
Putin chciał zorganizować własne igrzyska. Rosja odwołuje swoje plany
Sport
Narendra Modi marzy o igrzyskach. Pójdzie na starcie z Arabią Saudyjską i Katarem?
Sport
Plebiscyt na Najlepszego Sportowca Polski. Poznaliśmy nominowanych
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Sport
Zmarł Michał Dąbrowski, reprezentant Polski w szermierce na wózkach, medalista z Paryża
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska