Agencja kreatywna Isobar Poland opublikowała raport przedstawiający aktywność w mediach społecznościowych podczas trwania siatkarskich mistrzostw świata. Korzystając z narzędzia SocialPylon, przez cały okres trwania mistrzostw na stronie http://pulse.socialpylon.com, w czasie rzeczywistym były zbierane z kanałów social media (Facebook, Instagram, Twitter) dane dotyczące mistrzostw świata w siatkówce.
Kibice opublikowali 315881 postów dotyczących turnieju, z czego aż 45 proc. dotyczyło gospodarzy, czyli reprezentacji Polski. Trzecim najczęściej wspominanym zespołem przez kibiców w internecie była reprezentacja Iranu. Najpopularniejszym meczem był finał między Polską a Brazylią, które zgromadziło 79 220 wpisów. Stanowi to 25 proc. wszystkich wpisów w mediach społecznościowych na temat siatkarskich mistrzostw świata. Najwięcej wpisów powstało między godziną 22 a 23. W 60 minut do internetu trafiło ponad 21 tysięcy wpisów. Minutę po wygranej wpadło ponad 7 000 wpisów – co daje ponad 110 wpisów na sekundę. Miastem, o który najczęściej i najchętniej kibice wspominali były Katowice. Aż 35% wszystkich wpisów odnoszących się do miast, w których rozgrywano mecze odnosiło się do Katowic.
Najpopularniejszym siatkarzem w social media był Mariusz Wlazły – jego nazwisko pojawiło się w 13 027 wpisów dotyczących siatkarzy turnieju. Drugie miejsce zajął Michał Winiarski z wynikiem 10 444 wzmianek. Najbardziej angażującym postem w social media było zdjęcie opublikowane na kanale prowadzonym przez Karola Kłosa, które zostało udostępnione ponad 156 razy i zebrało przez ponad 22 tys. polubień.
Najczęściej wybieranym medium w czasie mistrzostw świata był Twitter. Drugim najchętniej wybieranym kanałem był Instagram, a ostatnie miejsce zajął Facebook. Na Twitterze pojawiło się, aż 77 proc. (238585 wpisów) wszystkich wpisów odnoszących się do mistrzostw. Na drugim miejscu pod względem liczby postów znalazł się Instagram, który zgromadził 13 proc. wszystkich wpisów (40692). Ku zaskoczeniu najrzadziej kibice komentowali na Facebooku, raptem 10 proc. wpisów (31780) wygenerowali użytkownicy tego portalu.Na Twitterze najchętniej i najczęściej komentowali mężczyźni (60 proc. wpisów), kobiety najchętniej korzystały z Instagrama (64 proc. wpisów) oraz Facebooka (60 proc. wpisów).