Reklama

Piłka, wirus, paragraf

Piłkarze nie grają, prezesi liczą straty, prawnicy namawiają kluby i zawodników do zgody, by wspólnie przetrwać kryzys bez narażania się na dodatkowe koszty.

Aktualizacja: 23.03.2020 21:48 Publikacja: 23.03.2020 18:43

Piłka, wirus, paragraf

Foto: AdobeStock

Nie wiadomo, na jak długo pandemia zatrzymała ekstraklasę, więc sytuacja finansowa klubów może się szybko pogorszyć. Lech Poznań na mecz z Legią sprzedał 20 tys. biletów i po jego odwołaniu stracił około 2 mln zł.

– Umowy klubów ze sponsorami mogą mieć formę płatności za usługi reklamowe albo być rozliczane barterowo. W obu przypadkach bez meczów i ekspozycji reklam kluby z niezależnych od siebie przyczyn nie mogą wywiązać się ze swoich zobowiązań. Kryzys dotyczy jednak nie tylko klubów – co jeśli reklamodawcy stwierdzą, że nie są w stanie płacić tak jak dotychczas – mówi „Rz" adwokat dr Paweł Kokot z kancelarii reprezentującej Lecha Poznań.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Piłka nożna
Eliminacje Ligi Europy. Męki Legii w Kazachstanie, ale jest awans do drugiej rundy
Piłka nożna
Jan Urban nowym selekcjonerem. Rewolucji w kadrze nie będzie
Piłka nożna
Stefan Szczepłek: Dajmy Janowi Urbanowi czas
Piłka nożna
PZPN potwierdza: Jan Urban selekcjonerem, konferencja w czwartek
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Piłka nożna
Eliminacje Ligi Mistrzów. Czy Lech Poznań może się bać wycieczki na Islandię?
Reklama
Reklama