Sponsoring w Niemczech: piłka rządzi

Ponad 60 procent wszystkich pieniędzy przeznaczonych przez niemieckie firmy na sponsoring jest inwestowane w sport. Z tego tortu zdecydowanie najwięcej – 71 procent – bierze futbol

Aktualizacja: 31.03.2015 13:27 Publikacja: 31.03.2015 13:01

Sponsoring w Niemczech: piłka rządzi

Foto: AFP

Analitycy firmy konsultingowej Repucom specjalizującej się w badaniach rynkowych dotyczących sportu i rozrywki wzięli pod uwagę 4500 kontraktów sponsorskich zawartych w Niemczech w latach 2014-2015 w 30 najpopularniejszych dyscyplinach.

Setka największych firm zainwestowała w badanym okresie 973 miliony euro – 15 procent więcej, niż w 2012 roku, gdy Repucom przeprowadził poprzednie badanie. Wzrost nakładów eksperci interpretują raczej jako efekt wzrostu kosztów uprawiania sportu zawodowego (zwłaszcza w ligach piłkarskich), niż samą chęć większego zaangażowania środków w sponsoring.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Piłka nożna
Legia z Pucharem Polski. Z kim zagra o Ligę Europy? Lista potencjalnych rywali
Piłka nożna
Stefan Szczepłek: Legia zdobyła Puchar Polski i uratowała sezon
Piłka nożna
Puchar Polski. Legia śrubuje rekord i ratuje sezon, Pogoń znów bez trofeum
Piłka nożna
W Liverpoolu zatrzęsła się ziemia, bo Alexis Mac Allister strzelił gola
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Piłka nożna
Finał Pucharu Polski na PGE Narodowym. Kamil Grosicki chce wygrać dla córki
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne