Sponsoring w Niemczech: piłka rządzi

Ponad 60 procent wszystkich pieniędzy przeznaczonych przez niemieckie firmy na sponsoring jest inwestowane w sport. Z tego tortu zdecydowanie najwięcej – 71 procent – bierze futbol

Aktualizacja: 31.03.2015 13:27 Publikacja: 31.03.2015 13:01

Sponsoring w Niemczech: piłka rządzi

Foto: AFP

Analitycy firmy konsultingowej Repucom specjalizującej się w badaniach rynkowych dotyczących sportu i rozrywki wzięli pod uwagę 4500 kontraktów sponsorskich zawartych w Niemczech w latach 2014-2015 w 30 najpopularniejszych dyscyplinach.

Setka największych firm zainwestowała w badanym okresie 973 miliony euro – 15 procent więcej, niż w 2012 roku, gdy Repucom przeprowadził poprzednie badanie. Wzrost nakładów eksperci interpretują raczej jako efekt wzrostu kosztów uprawiania sportu zawodowego (zwłaszcza w ligach piłkarskich), niż samą chęć większego zaangażowania środków w sponsoring.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Piłka nożna
Klęska polskiej młodzieżówki. Najgorszy występ w mistrzostwach Europy do lat 21
Piłka nożna
Gareth Southgate też chętny. Zagraniczni trenerzy wysyłają CV do PZPN
Piłka nożna
Nowy selekcjoner reprezentacji Polski. Do PZPN zgłosił się nawet Miroslav Klose
Piłka nożna
Dyrektor Orlenu dla "Rzeczpospolitej": Nie komentujemy wydarzeń w PZPN
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Piłka nożna
Drzwi na mundial szeroko otwarte. Zagrają nawet Jordania i Uzbekistan