Reklama

Sponsor La Ligi: był bank, będzie gra

Electronic Arts, amerykański producent gier wideo, zostanie od 2023 r. sponsorem tytularnym jednej z najlepszych piłkarskich lig świata – hiszpańskiej La Ligi. To otwiera nowe możliwości przed Robertem Lewandowskim, który dołączył do Barcelony.

Publikacja: 08.08.2022 09:09

Sponsor La Ligi: był bank, będzie gra

Foto: AFP

Umowa ma obowiązywać przez pięć lat i przynieść lidze między 30 a 40 mln euro rocznie – dwukrotnie więcej niż obecnie płaci największy hiszpański bank Santander (17 mln), reklamujący się w nazwie rozgrywek od 2016 r. Według dziennika „Marca” firma EA zapłaciła też już 30 mln za samo podpisanie kontraktu.

AFP szacuje, że odkąd La Liga związała się z Santanderem, jej przychody ze sponsoringu wzrosły z 50 do 155 mln euro, a z praw do transmisji – z 825 mln do 1,6 mld. Hiszpanie twierdzą jednak, że potencjał tkwiący w rozgrywkach pozwala na jeszcze większe dochody, a globalny zasięg EA Sports może pomóc w dotarciu do nowych odbiorców, szczególnie tych młodych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Piłka nożna
Prezydent USA grozi palcem. Dlaczego Donald Trump chce odebrać mundial Bostonowi?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Piłka nożna
Europa ma pierwszego uczestnika mundialu 2026. Anglicy straszą rywali
Piłka nożna
Z kim Polska może zagrać w barażach o mundial 2026? Scenariusze walki o awans
Piłka nożna
Republika Zielonego Przylądka zadebiutuje na mundialu. Rekiny płyną do Ameryki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Piłka nożna
Kto za Slisza i Wiśniewskiego w meczu z Holandią? Problem Jana Urbana
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama