Sponsor La Ligi: był bank, będzie gra

Electronic Arts, amerykański producent gier wideo, zostanie od 2023 r. sponsorem tytularnym jednej z najlepszych piłkarskich lig świata – hiszpańskiej La Ligi. To otwiera nowe możliwości przed Robertem Lewandowskim, który dołączył do Barcelony.

Publikacja: 08.08.2022 09:09

Sponsor La Ligi: był bank, będzie gra

Foto: AFP

Umowa ma obowiązywać przez pięć lat i przynieść lidze między 30 a 40 mln euro rocznie – dwukrotnie więcej niż obecnie płaci największy hiszpański bank Santander (17 mln), reklamujący się w nazwie rozgrywek od 2016 r. Według dziennika „Marca” firma EA zapłaciła też już 30 mln za samo podpisanie kontraktu.

AFP szacuje, że odkąd La Liga związała się z Santanderem, jej przychody ze sponsoringu wzrosły z 50 do 155 mln euro, a z praw do transmisji – z 825 mln do 1,6 mld. Hiszpanie twierdzą jednak, że potencjał tkwiący w rozgrywkach pozwala na jeszcze większe dochody, a globalny zasięg EA Sports może pomóc w dotarciu do nowych odbiorców, szczególnie tych młodych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Piłka nożna
Liga Konferencji. Jagiellonia Białystok gra nie tylko dla siebie
Piłka nożna
Robert Lewandowski wśród najlepszych strzelców w historii. Pelé w zasięgu Polaka
Piłka nożna
Kupmy sobie klub. Gwiazdy futbolu inwestują
Piłka nożna
Marcin Robak wznawia karierę. Teraz będzie grał w futsal
Piłka nożna
Liga Mistrzów. Zlatan Ibrahimović krytykuje Szymona Marciniaka
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce