Spór Legii i miasta o Pepsi Arenę

Miejski stadion przy ul. Łazienkowskiej przez trzy lata będzie nosił nazwę Pepsi Arena. Ratusz chce podać za to Legię do sądu

Aktualizacja: 04.08.2011 10:05 Publikacja: 04.08.2011 10:01

Spór Legii i miasta o Pepsi Arenę

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Red

Firma Pepsico oficjalnie już została głównym sponsorem stadionu przy ul. Łazienkowskiej. Najbardziej kontrowersyjnym punktem umowy jest przemianowanie obiektu na Pepsi Arenę.

Nad wejściami na stadion pojawią się cztery neony z nową nazwą. Znajdziemy ją też na balustradzie trybuny górnej, na bandach oddzielających płytę boiska, na parkingu i promenadzie stadionu.

Oprócz tego umowa przewiduje, że w stadionowych sklepach sprzedawane będą napoje koncernu (m.in. Pepsi, Mirinda, 7Up), a izotonik Gatorade został oficjalnym napojem Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa. Pepsico przy Łazienkowskiej będzie organizowało też własne imprezy.

– Nie ustalaliśmy dokładnej ich liczby – mówi Anna Tutak-Kordyl z Pepsico. – Zarówno koncernowi, jak i klubowi opłaca się, by było ich jak najwięcej.

Umowa dotyczy tylko obiektu. – Nie obejmuje ani drużyny, ani poszczególnych zawodników – mówi dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Pepsico Małgorzata Skonieczna.

Nazwę miejskiego obiektu klub zmienił jednak samowolnie. – Ani ta, ani żadna inna umowa nie są przedmiotem konsultacji z miastem – przyznaje prezes KP Legia Paweł Kosmala. – Działamy na podstawie podpisanej z ratuszem umowy dzierżawy, która to reguluje.

Chodzi o zapis, że klub może odnosić korzyści ze sponsoringu. – Musimy płacić czynsz, podatki i utrzymywać obiekt, więc korzystamy z możliwości zdobycia dodatkowych wpływów – mówi prezes Kosmala.

Klub nie chce jednak powiedzieć, ile zarobi na umowie z Pepsico. – Kwota jest objęta tajemnicą handlową – ucina prezes Kosmala.

Ile może zarobić klub? Czytaj więcej w "Życiu Warszawy"

Firma Pepsico oficjalnie już została głównym sponsorem stadionu przy ul. Łazienkowskiej. Najbardziej kontrowersyjnym punktem umowy jest przemianowanie obiektu na Pepsi Arenę.

Nad wejściami na stadion pojawią się cztery neony z nową nazwą. Znajdziemy ją też na balustradzie trybuny górnej, na bandach oddzielających płytę boiska, na parkingu i promenadzie stadionu.

Piłka nożna
Stefan Szczepłek: Polska - Malta. Sto minut nudów
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Piłka nożna
Polska - Malta 2:0. Punkty są, zachwytu brak
Piłka nożna
Holandia rywalem Polski w walce o mundial. Nie kryją zadowolenia
Piłka nożna
Hiszpania w półfinale Ligi Narodów, Holandia zagra o mundial z Polską
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Piłka nożna
Polska - Litwa 1:0. Drużyna, która nie daje radości
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście