Reklama
Rozwiń
Reklama

Pieniądz przesuwa granice

Jutro w Baku początek zawodów, które bardziej niż sportowcom są potrzebne władzy Azerbejdżanu.

Aktualizacja: 11.06.2015 17:37 Publikacja: 11.06.2015 17:18

Foto: AFP

W grudniu 2012 roku Europejski Komitet Olimpijski wpadł na pomysł zorganizowania swoich igrzysk. Inne kontynenty mają własne igrzyska, dlaczego nie Europa? Gospodarzem pierwszych zawodów wzorujących się na idei igrzysk olimpijskich zostało Baku.

Wtedy wielu kibiców w ogóle dowiedziało się, że istnieje organizacja taka jak Europejski Komitet Olimpijski (EKOl). A jeszcze więcej zadało sobie pytanie – dlaczego premierowa rywalizacja odbędzie się w Azji?

Odpowiedź nasuwa się sama – moc pieniądza jest tak wielka, że potrafi przesuwać granice kontynentów. W rozgrywkach organizowanych przez Europejską Federację Piłkarską (UEFA) biorą udział drużyny z Kazachstanu, Armenii czy Azerbejdżanu właśnie. Te państwa traktują stawanie w szranki z krajami Zachodu jako okazję do udowodnienia, że bliżej im do oświeconego cara Piotra niż Borata.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Wioślarstwo
Polskie wiosła na fali. Nasi medaliści wrócili z mistrzostw świata w Szanghaju
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Inne sporty
Kolejny sukces Polaków w Himalajach. Andrzej Bargiel zjechał na nartach z Everestu
Wspinaczka
Aleksandra Mirosław znów pobiła rekord świata. Złamanie magicznej granicy coraz bliżej
Inne sporty
Ciężar życia i okruchy szczęścia. Recenzja biografii Agaty Wróbel
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Inne sporty
Polski zespół pojedzie w Rajdzie Dakar Classic legendarną ciężarówką
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama