Niespodziewany tryumf New York Giants w Super Bowl

Zawodnicy New York Giants sprawili jedną z największych niespodzianek w historii finałów ligi futbolu amerykańskiego NFL - w XLII Super Bowl pokonali faworyzowanych New England Patriots 17:14.

Aktualizacja: 04.02.2008 15:38 Publikacja: 04.02.2008 08:26

Michael Strahan świętuje zwycięstwo

Michael Strahan świętuje zwycięstwo

Foto: AFP

"Patrioci" przystąpili do gry z nadzieją przejścia do historii ligi jako pierwszy zespół, który wygra wszystkie 19 spotkań sezonu. Wcześniej zwyciężyli w 16 meczach rundy zasadniczej i obu grach w play off. Do historycznego sukcesu zabrakło im niespełna dwóch minut.

W końcówce wyrównanego i emocjonującego meczu Patriots objęli prowadzenie 14:10. Wtedy wydawało się, że nic nie stanie im na drodze do czwartego zwycięstwa w Super Bowl w ostatnich siedmiu latach. Dwie minuty wystarczyły jednak rozgrywającemu Giants Eliemu Manningowi by przeprowadzić wspaniałą serię akcji i wykonać jeszcze jedno podanie decydujące o sukcesie ekipy z Nowego Jorku.

"Trudno mi uwierzyć, że zagraliśmy tak dobrze. W końcówce cały zespół wspiął się na wyżyny umiejętności. To był wspaniały mecz, a smak triumfu jest wręcz nie do opisania" - powiedział Manning.

W całym spotkaniu rozgrywający Giants był skuteczny w 19z 34 rzutów (łącznie 255 jardów) i zaliczył dwa przyłożenia. Za swój występ otrzymał nagrodę najbardziej wartościowego zawodnika meczu. Powtórzył tym samym sukces swojego starszego brata -Peytona, który przed rokiem poprowadził Indianapolis Colts do triumfu w Super Bowl i również został MVP. Peyton obserwował występ brata z jednej z luksusowych lóż hali w Phoenix.

Ekipa Giants wygrała Super Bowl po raz trzeci (poprzednio w 1987 i 1991 roku). Przed erą Super Bowl zwyciężyła w lidze NFL trzy razy.

Tegoroczna transmisja Super Bowl przyniosła telewizji Fox łącznie ok. 260 mln dol. przychodu z reklam, podał serwis branżowy AdWeek, na który powołuje sie Presserwis. Cena jednego spośród 63 dostępnych ogólnokrajowych spotów wyniosła średnio 2,7 mln dol.

Nieco taniej można było reklamować się wykupując spoty lokalne. W ten właśnie sposób do wyborców próbował dotrzeć Barack Obama, walczący o nominację Demokratów do walki o fotel prezydencki. 30-sekundowy spot, zatytułowany "Join", został wykupiony w 22 stanach i kosztował 250 tysięcy dolarów.

Sport
Witold Bańka wciąż na czele WADA. Zrezygnował z Pałacu Prezydenckiego
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Sport
Kodeks dobrych praktyk. „Wysokość wsparcia będzie przedmiotem dyskusji"
Sport
Wybitni sportowcy wyróżnieni nagrodami Herosi WP 2025
Sport
Rafał Sonik z pomocą influencerów walczy z hejtem. 8 tysięcy uczniów na rekordowej lekcji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
doping
Witold Bańka jedynym kandydatem na szefa WADA
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont