Zrozumieć nowy samochód

Robert Kubica, kierowca BMW Sauber: Na ostatnie testy w Barcelonie powinno być jeszcze parę nowości. Nasi ludzie ciężko pracują, aby z auta wycisnąć maksimum.

Aktualizacja: 03.03.2009 08:04 Publikacja: 03.03.2009 00:47

Zrozumieć nowy samochód

Foto: Reuters

[b]Rz: Jak wyglądał dzisiejszy program jazd?[/b]

Robert Kubica: Pierwszy raz mieliśmy okazję pojeździć w deszczu samochodem na sezon 2009 z oponami jak w sezonie 2008. Ciekawie się jeździło, czuć wyraźnie, że jest dużo mniejsza przyczepność. Samochód bardziej się ślizga.

[b]Czy przejście na gładkie opony wymusza zmianę w pana stylu jazdy?[/b]

Nie za bardzo. Oczywiście gładkie opony mają zupełnie inną charakterystykę, wymagają innych ustawień, ale jest i tak wiele poważniejszych wyzwań dla kierowców i inżynierów.

[b]Czy samochód prowadzi się inaczej w porównaniu z zeszłorocznym?[/b]

Nie ma wielkiej różnicy. Na suchej nawierzchni po niektórych partiach toru jedzie się szybciej, po innych wolniej. Ogólnie opony dają bardzo dobrą przyczepność, więc nie czuje się nawet utraty docisku aerodynamicznego. Na mokrym jest inaczej, ślizga się zwłaszcza przednia oś w szybkich zakrętach.

[b]Jest pan zadowolony z przebiegu zimowych przygotowań?[/b]

Tak, w porównaniu z zeszłym sezonem początek zimowych testów wypadł dużo lepiej. To dobry znak. Nie mieliśmy poważnych problemów. Oczywiście zawsze się znajdzie parę rzeczy, które chciałoby się zmienić i pracujemy nad tym. Testy to taki okres w roku, kiedy staramy się przede wszystkim dobrze zrozumieć nowy samochód, a następnie go usprawniać.

[b]Ostatnio przytrafiło się panu parę defektów. Jak pan ocenia niezawodność nowego samochodu BMW Sauber?[/b]

Jestem dość zadowolony. Wczoraj mieliśmy drobny problem, ale ogólnie wszystko jest w porządku. W zeszłym roku praktycznie nie mieliśmy awarii i mam nadzieję, że teraz będzie tak samo.

[b]Czy zespół wprowadzi jeszcze jakieś poprawki przed GP Australii?[/b]

Kilka nowości na pewno będzie. Z reguły podczas zimowych testów nie pokazuje się wszystkiego. Do pierwszego wyścigu pozostaje jeszcze prawie miesiąc (GP Australii – 29 marca – przyp red.), więc można popracować. Jazdy testowe pokazują, w jakim kierunku ma iść rozwój auta. Na ostatnie testy w Barcelonie powinno być jeszcze parę nowości, podobnie jak tuż przed wyścigiem w Melbourne. Nasi ludzie ciężko pracują, aby z auta wycisnąć maksimum.

[b]Rz: Jak wyglądał dzisiejszy program jazd?[/b]

Robert Kubica: Pierwszy raz mieliśmy okazję pojeździć w deszczu samochodem na sezon 2009 z oponami jak w sezonie 2008. Ciekawie się jeździło, czuć wyraźnie, że jest dużo mniejsza przyczepność. Samochód bardziej się ślizga.

Pozostało 87% artykułu
Sport
Andrzej Duda i Międzynarodowy Komitet Olimpijski. Czy to w ogóle możliwe?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sport
Wsparcie MKOl dla polskiego kandydata na szefa WADA
Sport
Alpy 2030. Zimowe igrzyska we Francji zagrożone?
Sport
Putin chciał zorganizować własne igrzyska. Rosja odwołuje swoje plany
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Sport
Narendra Modi marzy o igrzyskach. Pójdzie na starcie z Arabią Saudyjską i Katarem?