Prezentacja odbyła się w Newbury - siedzibie firmy Vodafone McLaren. Można ją było śledzić przez Internet. Auto odsłonili kierowcy teamu - ubiegłoroczny mistrz świata Jenson Button i mistrz świata z sezonu 2008 Lewis Hamilton.
– To pierwszy samochód, w którym od zera zastosowaliśmy koncepcję wielopoziomowego dyfuzora, opracowanego w zeszłym roku przy projekcie podłogi – stwierdził Paddy Lowe, szef inżynierii stajni z Woking. – Przekonacie się, że przygotowaliśmy dosyć ekstremalne wcielenie tamtej wersji, ale nie będziemy w tym osamotnieni - dodał.
Rozwiązanie może jednak wzbudzić ponownie kontrowersje, które wybuchły w zeszłym roku, gdy Brawn, Toyota i Williams zastosowały w swoich autach podwójny dyfuzor, co dało im na początku sezonu sporą przewagę nad resztą stawki. Ostatecznie Trybunał Apelacyjny FIA zezwolił na stosowanie tego rozwiązania co sprawiło, że wdrożyły je też inne ekipy.
Jednak takie konstrukcje budzą sprzeciw Ferrari. – Uważaliśmy i nadal zresztą jesteśmy przekonani, że koncepcja podwójnego dyfuzora jest nielegalna – powiedział Aldo Costa, dyrektor techniczny włoskiej stajni. – Przypuszczamy, że interpretacja może się różnić, gdyż przepisy pozostawiły uchyloną furtkę dla wielu rozwiązań.
Lowe zapewnia, że wszystko jest legalne – W pewnych aspektach zasięgnęliśmy opinii FIA i uzyskaliśmy bardzo jasną odpowiedź. Podobnie mogły zrobić wszystkie zespoły.