Reklama

Dziś Chin już nie interesuje to, co o nich myśli świat w olimpijskim kontekście

To główna różnica między letnimi igrzyskami 2008 w Pekinie i zimowymi w lutym przyszłego roku.

Publikacja: 07.11.2021 21:00

Partnerami ruchu olimpijskiego są korporacje z całego świata: m.in. amerykańskie Visa, Coca-Cola, Ge

Partnerami ruchu olimpijskiego są korporacje z całego świata: m.in. amerykańskie Visa, Coca-Cola, General Electric i Intel, szwajcarska Omega, chińska Alibaba Group, japońskie Bridgestone, Panasonic i Toyota

Foto: Forum

Igrzyska to biznesowy majstersztyk. Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl), choć oficjalnie jest organizacją non profit, zarabia na nich krocie. Tylko w ostatnim cyklu (igrzyska w Soczi – zima 2014, oraz Rio – lato 2016) na konto organizacji wpłynęło 5,5 mld dolarów.

Fundament budżetu MKOl to wpływy od nadawców, bo igrzyska są przede wszystkim widowiskiem telewizyjnym. Amerykańska NBC za kontrakt na lata 2022–2032, a więc obejmujący także imprezę w Pekinie, zapłaci 7,65 mld dolarów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Sport
Liga Mistrzów. Barcelona – PSG: obrońcy trofeum wygrali rzutem na taśmę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Sport
Warszawa biegnie po rekord. W niedzielę odbędzie się 47. Nationale Nederlanden Maraton Warszawski
Sport
Znajdą się pieniądze na modernizację Polonii? Los inwestycji w rękach radnych
Sport
Stadion Polonii: ratusz poprosi cztery firmy o złożenie ofert
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Sport
Zmarł Hulk Hogan, ikona i popularyzator wrestlingu
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama