Autami Subaru jeździli znakomici kierowcy: Colin McRae, Richard Burns i Petter Solberg. Sześć razy zdobywali tytuły mistrzów świata, model Impreza WRC stał się legendą rajdów. Ostatni raz zespół Subaru wygrał mistrzostwa w 2003 roku, ostatni rajd – w Meksyku dwa lata później.

Na decyzję firmy wpływ miał zapewne także tzw. efekt Loeba – sukcesy francuskiego mistrza w Citroenie od kilku lat przesłaniają inne wydarzenia na rajdowych trasach.

Subaru pojawiło się w sporcie w 1989 roku po związaniu się z firmą inżynieryjną Prodrive przygotowującą auta do rajdów. Jeszcze niedawno w Hiszpanii trwały testy samochodów przed nowym sezonem.

– Spadek sprzedaży i pogorszenie wyników ekonomicznych są tak duże, że trzeba było podjąć nagłą decyzję – mówił ze łzami w oczach Ikuo Mori, prezes Fuji Heavy Industries Ltd., firmy matki Subaru.

W przyszłorocznej rywalizacji o tytuł w rajdowych MŚ liczyć się będą tylko ekipy Citroena i Forda.