Problemy z hamowaniem

Robert Kubica dla Rzeczpospolitej

Publikacja: 11.09.2009 19:57

[b]W pierwszym treningu spędził pan dużo czasu w garażu. Co się działo?[/b]

[b] Mikołaj Kubica:[/b] Mieliśmy problemy z hamulcami. Nie jest to dobra sytuacja, bo na Monzy hamujemy z dużych prędkości, a przy naszych kłopotach trudno było utrzymać bolid na torze. Straciliśmy bardzo dużo czasu, ale pod koniec treningu udało się usunąć problem i wykonałem jedyny bezproblemowy przejazd podczas porannej sesji, ograniczając się właściwie tylko do sprawdzenia, jak spisuje się samochód.

[b] Popołudnie musiało być zatem bardziej pracowite? [/b]

Zajęliśmy się pracą nad ustawieniami, zaczęliśmy także porównywać opony. Ogólnie jest całkiem nieźle, ale cały czas pozostają te same kłopoty, na które nie mamy rozwiązania. Naszym samochodem trudno się hamuje z dużych prędkości. Tutaj jest to bardzo ważne, bo hamujemy praktycznie do zera. Przy wjeżdżaniu w szykanę bolid musi się zachowywać stabilnie i zawsze w taki sam sposób. Jeśli masz problemy na dohamowaniu, to trudno jest się idealnie złożyć w zakręt i trafić w odpowiedni punkt na tarce i automatycznie tracisz czas.

[b]Na czym polega wyjątkowość Monzy? [/b]

To bardzo szczególny tor, jedyny o takiej charakterystyce w całym kalendarzu. Każdy lubi tu jeździć, bo to wyjątkowy obiekt. Co roku jazda tutaj jest jak zupełna nowość – tylko tu stosuje się taką konfigurację aerodynamiczną i ogólnie jest kilka szczegółów, z którymi mamy do czynienia tylko we Włoszech.

[b] W Spa także jeździ się z małym dociskiem, a tam BMW Sauber było mocne. Jak będzie tutaj? [/b]

Ciężko będzie powtórzyć naszą prędkość ze Spa. Na pewno jeszcze popracujemy nad samochodem i postaramy się coś poprawić. Dobrze będzie, jak w kwalifikacjach znajdziemy się w czołowej ósemce, ale może być trudno.

[i]Rozmawiał w Monzy Mikołaj Sokół [/i]

[b]W pierwszym treningu spędził pan dużo czasu w garażu. Co się działo?[/b]

[b] Mikołaj Kubica:[/b] Mieliśmy problemy z hamulcami. Nie jest to dobra sytuacja, bo na Monzy hamujemy z dużych prędkości, a przy naszych kłopotach trudno było utrzymać bolid na torze. Straciliśmy bardzo dużo czasu, ale pod koniec treningu udało się usunąć problem i wykonałem jedyny bezproblemowy przejazd podczas porannej sesji, ograniczając się właściwie tylko do sprawdzenia, jak spisuje się samochód.

Sport
Kodeks dobrych praktyk. „Wysokość wsparcia będzie przedmiotem dyskusji"
Sport
Wybitni sportowcy wyróżnieni nagrodami Herosi WP 2025
Sport
Rafał Sonik z pomocą influencerów walczy z hejtem. 8 tysięcy uczniów na rekordowej lekcji
doping
Witold Bańka jedynym kandydatem na szefa WADA
Materiał Partnera
Herosi stoją nie tylko na podium
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku