Zasady konieczne do spełnienia, by legalnie przyjmować zakłady bukmacherskie przez Internet
Pierwszą rzeczą, do jakiej zobowiązany jest podmiot ubiegający się o zezwolenie na zakłady wzajemne przez Internet, to złożenie wniosku do Ministerstwa Finansów. Jest on rozpatrywany w ciągu sześciu miesięcy, z tego też względu należy go złożyć na pół roku przed datą planowanego rozpoczęcia działalności. Oczywiście jest ona możliwa w sytuacji, kiedy wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie.
Jednym z podstawowych wymagań, jakie zakład bukmacherski musi spełnić, by móc uzyskać licencję w naszym kraju jest status spółki akcyjnej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Dodatkowo siedziba przedsiębiorstwa musi znajdować się na terenie Polski.
Istnieje możliwość otrzymania zezwolenia bez polskiej siedziby, jednak pod warunkiem, że bukmacher będzie działać przez polskiego przedstawiciela. Jednocześnie oficjalne lokum firmy musi znajdować się w którymś z państw członkowskich Unii Europejskiej lub na terenie Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu, a przedsiębiorstwo musi być spółką akcyjną, z o.o. albo inną spółką działającą na zasadach w oparciu, o które traktowane oraz rozliczane są poprzednie.
Wniosek o licencję na zakłady bukmacherskie online musi oczywiście zawierać też inne dokumenty, jak na przykład studium ekonomiczno-finansowe, które będzie zawierać określone inwestycje i przewidywaną rentowność spółki, oznaczenie imienne akcji lub udziałów z ich określoną wartością nominalną, dokumenty potwierdzające legalność pochodzenia kapitału i projekty regulaminów. Oczywiście jest to tylko parę przykładów z całego szeregu dokumentacji, której sporządzenie wymaga współpracy z najlepszymi prawnikami. Firma bukmacherska łącznie z dokumentami dołączanymi do wniosku o przyznanie licencji, składa odpowiednie zabezpieczenia finansowe, które obowiązują polskich bukmacherów.