Kubica szybki i rozsądny

Robert Kubica wraz z pilotem Maciejem Baranem w drugim starcie w mistrzostwach świata odnieśli pierwsze zwycięstwo w kategorii WRC-2. Wygrali Rajd Akropolu.

Publikacja: 03.06.2013 01:19

Kubica szybki i rozsądny

Foto: AFP

Robert Kubica wraz z pilotem Maciejem Baranem w drugim starcie w mistrzostwach świata odnieśli pierwsze zwycięstwo w kategorii WRC-2. Wygrali Rajd Akropolu.

Dla polskiego kierowcy, wychowanego na gładkich jak stół wyścigowych torach, jazda po dziurawych greckich szutrach była całkowicie nowym przeżyciem.

– To były najcięższe kilometry w mojej karierze – mówił Kubica na mecie jednego z odcinków specjalnych. Wyboje i kamienie na trasie nie przeszkadzały mu jednak w zdominowaniu rywalizacji w kategorii WRC-2, choć jako jedyny kierowca z czołówki tej klasy startował w Grecji po raz pierwszy.

Rywale mogli się tylko bezradnie przyglądać, jak Kubica wygrywa pierwsze dziewięć odcinków specjalnych i stopniowo zwiększa przewagę, która przed ostatnim etapem sięgnęła dwóch minut i 20 sekund. Kluczem do pierwszego w karierze triumfu w WRC-2 była znana już z poprzednich rajdowych występów szybka jazda, uzupełniona godną bardziej doświadczonego kierowcy dozą zdrowego rozsądku. Oraz szczęścia.

W budowaniu przewagi nie przeszkodziły drobne problemy z hamulcem ręcznym czy konieczność cofania na jednej z prób.

– Wreszcie udało się wygrać po rozczarowującym okresie, kiedy przez moje błędy albo awarie auta nie było wyników – powiedział Kubica na mecie. Ostatniego dnia zwolnił tempo, uważnie kontrolując przewagę nad rywalami.

Nagrodą za szybką i rozważną jazdę było zwycięstwo w WRC-2, awans na szóstą pozycję w punktacji sezonu, a także jedenaste miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Akropolu – za dziesięcioma załogami w szybszych, mocniejszych autach WRC.

Oczywiście walka z nimi była niemożliwa, więc do pewnego stopnia Kubica i Baran jechali w Grecji w swojej własnej kategorii – z przodu byli rywale poza zasięgiem, a przewaga nad resztą stawki WRC-2 od samego początku była ogromna.

Następny start już za trzy tygodnie, w Rajdzie Sardynii, kolejnej rundzie mistrzostw świata, także rozgrywanej na szutrze.

W klasyfikacji generalnej Rajdu Akropolu triumfowali Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila w Volkswagenie Polo WRC. Zespołowi koledzy zwycięzców, Sebastien Ogier i Julien Ingrassia, po problemach technicznych podczas pierwszego etapu zajęli dziesiątą lokatę, ale utrzymali prowadzenie w mistrzostwach świata.

Rajd Akropolu

WRC-2: 1. Kubica/Baran (Citroen DS3 RRC) 3:46.20,3; 2. Protasow/Sikk (Ford Fiesta RRC) strata 1.29,8; 3. Al-Kuwari/Duffy (Ford Fiesta RRC) strata 2.13,3.

Klasyfikacja generalna: 1. Latvala/Anttila (VW Polo WRC) 3:31.01,2; 2. Sordo/del Barrio (Citroen DS3 WRC) strata 1.50,0; 3. Neuville/Gilsoul (Ford Fiesta WRC) strata 2.14,1;... 11. Kubica/Baran (Citroen DS3 RRC) strata 15.19,1.

Robert Kubica wraz z pilotem Maciejem Baranem w drugim starcie w mistrzostwach świata odnieśli pierwsze zwycięstwo w kategorii WRC-2. Wygrali Rajd Akropolu.

Dla polskiego kierowcy, wychowanego na gładkich jak stół wyścigowych torach, jazda po dziurawych greckich szutrach była całkowicie nowym przeżyciem.

Pozostało 88% artykułu
Sport
Zmarł Michał Dąbrowski, reprezentant Polski w szermierce na wózkach, medalista z Paryża
SPORT I POLITYKA
Wielki zwrot w Rosji. Wysłali jasny sygnał na Zachód
SPORT I POLITYKA
Igrzyska w Polsce coraz bliżej? Jest miejsce, data i obietnica rewolucji
SPORT I POLITYKA
PKOl ma nowego, zagranicznego sponsora. Można się uśmiechnąć
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
rozmowa
Radosław Piesiewicz dla „Rzeczpospolitej”: Sławomir Nitras próbuje zniszczyć polski sport
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje