[b]Jest pan w niewesołej sytuacji, jeśli chodzi o silniki...[/b]
Niestety, cały sezon nie jest udany, więc i końcówka będzie bardzo ciężka. Staraliśmy się oszczędzać jednostki napędowe, stosując nieco inne tzw. mapowanie silnika [modyfikacja oprogramowania, sterującego pracą silnika – przyp. red.]. To pozwala wydłużyć żywotność silnika, ale oczywiście kosztem osiągów. Teraz sytuacja skomplikowała się jeszcze bardziej, bo w sobotę awarii uległ zupełnie nowy motor. Nie dość, że skomplikowało to nasze szanse na dobry występ na Monzy, to jeszcze znacznie utrudnia nam sytuację przed czterema końcowymi wyścigami sezonu.[/ramka]
[ramka][b]Krzysztof Hołowczyc, kierowca Orlen Teamu [/b]
Po wynikach na Monzy coraz więcej wskazuje na to, że Jenson Button zostanie mistrzem świata. Brawn GP wyszedł wreszcie z zadyszki. Ten wyścig po raz kolejny dobitnie pokazał, że Formuła 1 to przede wszystkim walka bolidów, a nie kierowców i o końcowych wynikach decyduje aktualna forma samochodu. W czasie poprzedniego Grand Prix Giancarlo Fisichella, jadąc w bolidzie Force India o mały włos nie wygrał wyścigu, a gdy przesiadł się do Ferrari przyjechał pod koniec stawki. Bolid Force India należy teraz do ścisłej czołówki, co potwierdził wynik Adriana Sutila. McLaren ciągle jeździ bardzo nerwowo. Wprawdzie Lewis Hamilton trzymał się blisko czołówki, ale nie był w stanie zrobić nic ponad to. Pod koniec wyścigu wydawało się, że zobaczymy jego walkę z Buttonem, ale jeden błąd zdecydował, że wypadł z toru. Robertowi niestety, przez kolizję z Sebastianem Vettelem nie udało się zdobyć punktów. Wydaje mi się, że jego zjechanie z toru było zabiegiem taktycznym. Przez wymianę skrzydła stracił dużo czasu i lepiej było oszczędzać silniki, których nie zostało mu zbyt dużo na wyścigi, w których będzie miał szanse na sukces.
–mjr[/ramka]
[ramka] [b]Rubens Barrichello [/b]
Brak mi słów! Miałem trudną noc przed wyścigiem, bo nie byliśmy pewni, czy nadwerężona w Spa skrzynia biegów wytrzyma dystans wyścigu. Ostatecznie zdecydowaliśmy się jej nie zmieniać [wymiana oznaczałaby przesunięcie o pięć miejsc do tyłu na starcie – przyp. red.]. Już start wyszedł fantastycznie, musiałem tylko uważać na Heikkiego Kovalainena, który ma w swoim samochodzie ten magiczny przycisk KERS. Wjechałem szeroko w pierwszy zakręt i udało się, choć nie było łatwo. Kluczem było świetne pierwsze okrążenie, a dalej wszystko szło już jak z płatka. Samochód cały czas spisywał się fantastycznie. Doping kibiców był fantastyczny – co prawda większość była ubrana na czerwono, a nie na biało, ale i tak było świetnie.
[b] Jenson Button[/b]
Pierwsze okrążenie było chaotyczne, ale zyskałem jedną pozycję. Na starcie trzeba zawsze uważać na chłopaków z KERS-em, ale tym razem [Fernando] Alonso tego nie wykorzystał. Po drugiej szykanie usiadłem Kovalainenowi na tylnym skrzydle, pierwszy zakręt Lesmo on pojechał za szeroko i w drugim wcisnąłem mu się po wewnętrznej. To był bardzo ważny manewr, bo gdybym go tam nie wyprzedził, to na mecie byłbym trzeci albo czwarty. Oczywiście wolałbym być tam, gdzie Rubens, ale on w ten weekend wykonał lepszą robotę. Straciłem do niego dwa punkty, ale zyskałem kolejne siedem przewagi nad Vettelem.
[b] Kimi Raikkonen[/b]
Dobrze wystartowałem, ale potem coś się stało z Lewisem [Hamiltonem]. Zwolnił nagle, a ja nie miałem gdzie uciekać i zjechałem połową samochodu na trawę. Musiałem odpuścić, a gdybym miał wystarczającą ilość miejsca, to bym go wyprzedził. Ogólnie nie zmieniło to jednak końcowego wyniku. Trzecie miejsce otrzymaliśmy w zasadzie w prezencie, ale punkty są punktami. Szkoda tylko sytuacji, w której jedziesz tak szybko jak potrafisz, nie popełniasz błędów, a i tak finiszujesz daleko za pierwszą dwójką. Przy drugim tankowaniu było trochę chaosu, zależało nam na jak najszybszym wyjeździe. Mechanik uniósł lizak i zacząłem ruszać, ale on wtedy go opuścił. Na szczęście tankowanie było już zakończone. Straciliśmy trochę czasu, ale to także nie miało znaczenia – i tak nie wyjechałbym na tor przed Hamiltonem, a udało się utrzymać za sobą Sutila.[/ramka]
[ramka]1. R. Barrichello (Brazylia, Brawn GP-Mercedes) 1:16.21,706;
2. J. Button (W. Brytania, Brawn GP-Mercedes) strata 2,866 s;
3. K. Raikkonen (Finlandia, Ferrari) 30,664;
4. A. Sutil (Niemcy, Force India-Mercedes) 31,131;
5. F. Alonso (Hiszpania, Renault) 59,182;
6. H. Kovalainen (Finlandia, McLaren-Mercedes) 1.00,693;
7. N. Heidfeld (Niemcy, BMW-Sauber) 1.22,412;
8. S. Vettel (Niemcy, Red Bull-Renault) 1.25,407;...
Robert Kubica (Polska, BMW Sauber) nie ukończył wyścigu.
[b]Klasyfikacja MŚ kierowców (po 13 z 17 eliminacji): [/b]
1. Button 80 pkt; 2. Barrichello 66; 3. Vettel 54; 4. M. Webber (Australia, Red Bull-Renault) 51,5; 5. Raikkonen 40; 6. N. Rosberg (Niemcy, Williams-Toyota) 30,5; 7. L. Hamilton (W. Brytania, McLaren-Mercedes) 27; 8. J. Trulli (Włochy, Toyota) 22,5; 9. F. Massa (Brazylia, Ferrari) 22; 10. Kovalainen 20;... 15. Kubica 8.
[b]Klasyfikacja konstruktorów: [/b]
1. Brawn GP-Mercedes 146 pkt; 2. Red Bull-Renault 105,5; 3. Ferrari 62; 4. McLaren-Mercedes 47; 5. Toyota 38,5; 6. Williams-Toyota 30,5; 7. BMW-Sauber 20; 8. Renault 20; 9. Force India-Mercedes 13; 10. Toro Rosso-Ferrari 5. [/ramka]
[ramka] [i] Kolejny wyścig - Grand Prix Singapuru (27 września). [/i][/ramka]