Tak się jeździ porsche

Ma dopiero 23 lata, a już zasłużył na miano jednego z najlepszych kierowców w serii Porsche Supercup. Kuba Giermaziak ma jeden cel: chce być pierwszy.

Publikacja: 26.08.2013 12:49

Tak się jeździ porsche

Foto: Reporter/East News, Lukas Gorys Lukas Gorys

Ponosi pana czasem za kierownicą?

Jak każdego kierowcę... A tak na serio to tylko czasami i tylko na torze wyścigowym. Na ulicy nie pozwalam sobie na takie emocje. Choć znajomi, którzy pamiętają mnie sprzed kilku lat, mówią, że kiedyś jeździłem zdecydowanie szybciej. I dużo elastyczniej podchodziłem do przepisów drogowych.

Łamał je pan?



Raczej naginałem. Dziś za kierownicą jestem spokojniejszy, ale rozumiem tych, którym puszczają nerwy. Nietrudno o to na polskich drogach. Wciąż są miejsca, w których 100-kilometrowy odcinek trasy pokonuje się w dwie godziny.

Skąd więc w panu zamiłowanie do wyścigów? Teoretycznie na polskich drogach nie ma go jak rozwijać...



To nie drogi, ale tory służą do rozwijania umiejętności. Wielu świetnych kierowców wyścigowych pochodzi z Finlandii. To kraj, który ma rozbudowaną sieć autostrad. Jednak każda osoba, z którą rozmawiałem, opowiadała, że jeździć uczyła się na bezdrożach. U mnie pierwsza była pasja motoryzacyjna. Oglądałem w telewizji wyścigi. Widziałem wspaniałe auta – porsche, ferrari. Kolorowe, lśniące nadwozia oklejone szczelnie przez sponsorów. Robiły na mnie piorunujące wrażenie.

Od tamtej pory nie minęło wiele czasu, a już realizuje pan te marzenia. 23 lata jak na kierowcę wyścigowego to dużo?



Raczej mało. Zwykle szczytową formę osiąga się przed trzydziestką. A w długich, 10-godzinnych wyścigach startują nawet zawodnicy po 40. roku życia.

W Porsche Supercup jeździ pan z prędkością blisko 300 km/h ekskluzywnym samochodem. I jeszcze panu za to płacą! Czy może być lepiej?



Te auta nie są aż tak ekskluzywne! Brakuje im klimatyzacji, a fotel... Cóż, do wygodnych na pewno nie należy. Samochody, którymi się ścigamy, różnią się od tych, które możemy spotkać na drodze. Stawia się na osiągi i bezpieczeństwo. Nie narzekam jednak, bo robię to, co kocham. Dzięki sponsorom i rodzicom udało się mi. Ścigam się już od blisko 15 lat, co znaczy, że ponad połowę życia spędziłem za kółkiem. Miałem sporo szczęścia.

Cała rozmowa we wrześniowym numerze „Sukcesu”, dostępnym w kioskach i salonach prasowych, oraz na stronie www.sukcesmagazyn.pl

 

 

Ponosi pana czasem za kierownicą?

Jak każdego kierowcę... A tak na serio to tylko czasami i tylko na torze wyścigowym. Na ulicy nie pozwalam sobie na takie emocje. Choć znajomi, którzy pamiętają mnie sprzed kilku lat, mówią, że kiedyś jeździłem zdecydowanie szybciej. I dużo elastyczniej podchodziłem do przepisów drogowych.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Sport
Transmisje French Open w TV Smart przez miesiąc za darmo
Sport
Witold Bańka wciąż na czele WADA. Zrezygnował z Pałacu Prezydenckiego
Sport
Kodeks dobrych praktyk. „Wysokość wsparcia będzie przedmiotem dyskusji"
Sport
Wybitni sportowcy wyróżnieni nagrodami Herosi WP 2025
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Sport
Rafał Sonik z pomocą influencerów walczy z hejtem. 8 tysięcy uczniów na rekordowej lekcji